Apple’s Aperture probleem bij exporteren van een album of pdf daarvan

March 2020 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Ik wil een PDF maken van een ooit door mij gemaakt album/boek welk ook al eens door Apple is gedrukt. Het is met veel afbeeldingen, deze staan wel degelijk In een map op mijn Mac en klik ik dubbel op zo'n afbeelding in Aperture in het betreffende album, dan vergroot hij de afbeelding ook keurig en sleep ik zo’n afbeelding vanuit Aperture naar het bureaublad dan dupliceert hij hem ook, wat mij bewijst dat Aperture wel degelijk in connectie staat met de originele foto bestanden. Maar wil ik iets via een menubalk opdracht exporteren of een pdf maken, dan verschijnt deze boodschap: "Versions with unavailable original files cannot be exported. The selected original image is either offline or not found. Please reconnect it and try again”. Nu weet ik niet hoe ik dat kan oplossen, wie wel? Database opbouwen en permissies herstellen en nog iets helpt niet. Ik heb het zowel op mijn Mojave partitie als op mijn Catalina partitie waar ik Aperture ook werkend op heb gekregen d.m.v. een App welke ik bekwam door een AppleTips Tip.
Log In of Registreer om te reageren.