partitie maken op fusiondrive lukt niet

Hallo
Ik heb een iMac 27inch 2012 met een fusiondrive van 1 GB
Ik draai high Sierra, met als enige reden dat ik nog steeds Pages 4.3 en bijbehorende Numbers gebruik vanwege de functies die daarin zitten (en helaas NIET in de nieuwere versies - ik kan aan die nieuwere versies ook niet niet echt wennen).

In het verleden heb ik een partitie aangemaakt om een nieuw systeem eerst uit te proberen voordat ik het in het geheel gebruik, i.v.m. diverse software die dan niet meer goed zou werken. Dit had ik gedaan voor Mojave. Het draaide allemaal mooi, maar besloot toen dat ik toch niet over zou stappen.
Na het testen heb ik die partitie dus weer gewist, … dacht ik. Ik kan 'm in elk geval niet meer zien
Zo ziet et er nu uit


Nu na enige tijd wil ik eigenlijk permanent een partitie aanmaken om de nieuwste versie van os te laden en daar vandaan ook kan werken.
Ik hoef dan alleen voor die oude bestanden te rebooten naar een oud systeem.

Het aanmaken echter van een partitie lukt dus niet:


met als resultaat:


Ik dacht toen, ik moet gewoon de hele schijf wissen en opnieuw beginnen. De schijf Flatmac kan ik wel wissen maar ik dacht dat het een goed idee zou zijn om de hele fusiondrive opnieuw te formatteren.
Dat lijkt een simpele gedachte, maar ook dat lukte niet

ik weet dus niet hoe nu verder, vandaar het verzoek om hulp.
ik heb een backup van alles via Time Machine en ook ccc., naast dat ik eigenlijk alles wat met bestanden te maken heeft online heb staan.

het enige waar ik heel erg tegenop zie is om alle instellingen, automatisch inloggen van diverse zaken en de overige santekraam opnieuw te moeten instellen, tot het punt waar het tot nu 'mijn' mac is.
Log In of Registreer om te reageren.