Docking station die 3440x1440 monitor ondersteunt met MB Air 2012?

Ik heb een MB Air uit 2012, die het op zich nog helemaal prima doet voor mij. Mijn vriendin en 1 van onze kinderen hebben Pro's van ongeveer dezelfde leeftijd.

Ik heb onlangs een 3440x1440 monitor gekocht voor een thuiswerkplek, maar de MB's ondersteunen die resolutie niet. Had ik me van te voren niet gerealiseerd, omdat op mijn werk vergelijkbare monitoren staan, waarop mijn MB wel de volledige resolutie benut. Verschil is dat ik ze thuis via een minidisplay-hdmi kabel aansluit en er op mijn werk een Lenovo Thinkpad Hybrid docking station tussen zit. De usb-c kabel daarvan zit via een converter in de usb 3.0 port van de MB.

Ik zoek voor thuis ook een oplossing. Maar dat Lenovo dock is duurder dan mijn MB. En iemand zei dat het geen handige oplossing zou zijn, omdat het op een oneigenlijke manier een beroep zou doen op de processorkracht van de MB. Niks van gemerkt, maar ik maak me daar wel een beetje zorgen om. En 3 modernere MB's aanschaffen gaat wel wel erg in de papieren lopen.

- Is zo'n oplossing met een docking station via de usb-poort OK?
- Zo ja, wat zijn betaalbare (evt tweedehands) docks die dit resultaat hebben en Macs ondersteunen?
- Zo nee, is er een andere oplossing?

Tnx!!!
Log In of Registreer om te reageren.