Program Icons naar Launchpad zetten die niet op de system disc staan ? (Mavericks)

April 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hey iedereen,
Ik heb een vraagje: Na een crash van de system disc op mijn Mac Pro en het terug herinstalleren van Snow Leopard vanuit TM, heb ik toch beslist om te upgraden naar Maverickx . Dat is perfect gelopen , werkt als een trein tot zover.
Vermits ik toch een nieuwe HDD moest plaatsen heb ik dan maar gekozen voor SSD , nu gaat ie nog een stuk sneller. Ik zet nu wel alle programma's die dit toelaten ,op een aparte HDD schijf want de SSD is "maar" 500 GB.

Mijn vraag is nu , hoe kan ik de iconen van de programma's die op die aparte schijf staan nu in mijn Launchpad zetten zodat ik ze van daaruit kan opstarten maar zonder dat het gehele programma op men system disc geplaatst wordt ? ( Als ik het icoon van het programma naar de Launchpad kopieer wordt het ganse programma op de system disc geplaatst en dat wil ik nu net niet)

Iemand een ideetje ?

Groetjes,

Koen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    Als je de Applications directory van de HDD naar het Launchpad icoontje in het dock sleept zou het moeten werken.
  • hallo,
    Sorry voor het late antwoord , inderdaad ja , gek dat daarvoor de programma's naar de system disc gezet werden?
    Bedankt hoor !

    Met vriendelijke groetjes.
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed dat het opgelost is. Succes verder ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.