Mac gaat uit bij inloggen gebruiker

Hallo! De laptop was aan het updaten naar de nieuwste versie van Catalina. Daarvoor was een herstart nodig. Na opstarten begon de installatie, maar de batterij bleek leeg (1) snel de stekker er in, en zo ging hij weer verder met installeren. Vervolgens kwam er bericht tijdens installatie dat “Macintosh HD gegevens” niet genoeg ruimte had voor deze nieuwe installatie, dus deze werd afgebroken, de vorige versie zou blijven staan. Hij liep hier vast, dus met de aan / uit knop herstart.(2).
Bij aan zetten, begint hij netjes, maar na het wachtwoord vd gebruiker ingeven, vult de loading balk ong tot de helft / driekwart en dan slaat de laptop uit.
Safe mode is hetzelfde.

Recovery mode bij schijf ehbo geeft geen problemen. Ik kan niet simpelweg de OS installeren via recovery mode, want ook hier weer: te weinig ruimte.

Het probleem is dus veroorzaakt door:
1) batterij leeg tijdens installatie nieuwe os. Of deze bijna leeg was of totaal leeg weet ik niet.
2) afgebroken installatie nieuwe os, oude niet correct?

Als oplossing vind ik mogelijk:
A) verwijder filevault via recovery mode; schijfhulpprogramma, en dan zou je ergens “bestand” / file moeten kunnen kiezen maar die mogelijkheid zie ik niet. Je zou “unlock schijfnaam” moeten zien, maar waar is dat? Sowieso is het bij catalina anders, ik heb nu een macintosh hd en macintosh hd gegevens. Beide versleuteld. Maar hoe verwijderen filevault?

B ) via terminal wat grote bestanden verwijderen, zodat ik kan kijken wat herinstallatie os doet. Maar hoe kan ik vi de recovery mode, uit de terminal bestanden verwijderen?

Maar elke andere oplossing voor dit probleem wil ik graag horen! Alvast bedankt!

Log In of Registreer om te reageren.