Huawei USB stick E173 voor internet werkt niet

April 2014 aangepast in Hardware problemen
Ik krijg mijn USB E173 stick voor mobiel internet niet aan de praat op mijn MacBook Pro. (Maverickx OSX 10.9.2).
Geen enkele reactie wanneer ik deze op de computer aansluit.
Moet ik hier eerst een (extra) programma voor downloaden ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Reacties

• timoshatimosha    Moderator
    Dat is geen USB-stickje maar een USB-modem. Daar zullen wel drivers voor nodig zijn. Heb je al eens op de Huawei website gekeken voor drivers?
  • Bedankt voor jullie reacties. Ik heb alles geprobeerd. Volgens mij en volgens hetgeen ik hierover op internet kan vinden zou deze USB modem niet meer compatibel zijn met Maverickx OSX 10.9.2.
    Ik denk dat ik dus een nieuwe USB modem zal moeten kopen.
  • Bedankt Pieterr.
    Als ik deze download krijg ik als melding dat "Mobile Partner" beschadigd is en verwijderd moet worden."
    Ik krijg het dus niet aan de praat !
  • timoshatimosha    Moderator
    April 2014 aangepast
    @Spreeuwke

Dan zet in System Preferences -> Security & Privacy -> General -> Allow apps downloaded from tijdelijk op "Anywhere". Als het dmg bestand of app geopend is kan je de instellingen weer terugzetten zoals ze stonden.
  • OK Timosha, dit heb ik nu gedaan en ik kan Mobile Partner downloaden.
    Bij het openen van het programma komt de vraag om een gebruikersnaam in te geven. Ik kan echter geen enkel gegeven in dit veld invullen.
  • Ben je ingelogd met een account met beheerdersrechten?
    Zo niet, gebruik dan de naam plus wachtwoord van het beheerdersaccount om de software te installeren, of log (tijdelijk) in met het beheerdersaccount en voer dan de installatie uit.
  • @ Timosha en Pieterr
    Bedankt voor de hulp ! Het is gelukt.

Er mag slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.