Omgekeerde weg: muziek van iPhone naar Mac

Op mijn windows computer destijds had ik een map met muziek. Me jaren geleden er me eens mee bezig gehouden al mijn cd's te rippen en die steeds in dat specifiek mapje bij te houden. Stond ook op iPhone, was voor mij voldoende als back-up. Wijzigingen in dat mapje werden dankzij iTunes voor Windows automatisch doorgevoerd in de iPhone.
Je raadt het al: ben één specifiek mapje vergeten te backuppen: dat met muziek.

Concreet: er staan een 400 tal muzieknummers op de iPhone. Die wil ik nu graag naar de iMac (catalina) copiëren.
In finder kan ik er natuurlijk voor kiezen om de boel te synchroniseren, maar ben een beetje bang dat ik een lege iPhone overhoudt. De muziekbibliotheek kan volgens de iMac maar op 1 computer tegelijk gesynct zijn.

Is het mogelijk die muziek van die iPhone naar de iMac te brengen? Hoe doen we dat? Vind online enkel workarounds uit de tijd van iTunes.

Reacties

  • Probleem inmiddels opgelost. Tijdje terug in de Apple store dezelfde vraag gesteld: men is bij Apple niet echt behulpzaam met dat soort vragen. Vind ik eigenlijk vrij jammer.

    Nu goed, blijkbaar is het via iTunes, Music app, Finder niet op te lossen. Gelukkig zijn er nog apps van derden hiervoor.
    Voor de geïnteresseerden: Anytrans is een betalende app, doch werkt perfect. Ook je eigen ringtones maken, altijd belachelijk moeilijk geweest bij Apple, is met dat programma ook een fluitje van een cent.

Log In of Registreer om te reageren.