Sluimer-/ vergrendelknop iPhone 5 defect

October 2013 aangepast in Hardware problemen
Hallo allemaal,

De sluimer-/ vergrendelknop van mijn iPhone 5 deed gisteren in 1 keer helemaal niks meer. De knop is ook niet loom geworden, hij deed het gewoon in 1 keer niet meer. Ik heb de software van mijn iPhone al hersteld, echter is dit zonder resultaat. Vandaag ben ik naar de Vodafone geweest met de vraag wat ik moet doen, immers mijn iPhone zit nog in de garantie en de iPhone komt bij hun vandaan. Ze zeiden dat ze hem kunnen laten repareren, echter ben ik mijn iPhone dan wel enige tijd kwijt. De medewerker bij de Vodafone zei echter ook dat ik naar de Apple Store in Amsterdam kan gaan en dat ze hem 9 van de 10 keer dan omruilen voor een nieuwe.

Dit wil ik alleen graag zeker weten, of ze hem ook echt omruilen. Hebben mensen daar ervaringen mee? En kan ik de Apple Store ook bellen en mijn probleem uitleggen? Ik heb namelijk geen zin om daar naartoe te gaan en dat ze hem dan innemen en zeggen dat ik hem over een paar weken weer op kan halen. Daarvoor is de Apple Store iets te ver weg.
Ik heb ook gehoord dat Apple telefoons aan huis ophaalt, dan ben je hem vervolgens een paar dagen kwijt en krijg je na een paar dagen een nieuwe? Hebben mensen daar ervaringen mee? Want ik vind de support van Apple.com best vaag, aangezien daar ook staat dat je eigenlijk moet betalen als je hun wilt bellen, maar er ook uitzonderingen zijn...

Dus even concreet:

1. Is de kans groot dat ze mijn iPhone bij de Apple Store in Amsterdam ter plekke omruilen voor een nieuwe (of gereviseerd) exemplaar, en kan ik er ook naartoe bellen om het te vragen?

2. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de aan huis service van Apple?

Mijn iPhone heeft geen val- of waterschade. Vanzelfsprekend zijn er wel gebruikssporen aanwezig.

Ik zie de reacties graag tegemoet.

Groeten,
Bram

Reacties

  • Wat bedoel je met 'gebruikssporen'? Hoe groot is de schade.... ? :P Ik denk dat Apple niet zo heel veel moeite doet met het repareren van je iPhone, om hem omruilt.
  • Hele lichte krasjes zijn er zichtbaar op de zijkant, en dat was het eigenlijk wel. En ik zit er dus een beetje mee als ze hem repareren dat ik hem een tijdje kwijt ben.
  • Ja Bram, het is het een of het ander. Je zou hem desnoods ook bij een externe reparateur kunnen later repareren :D
  • WesleyWesley    Beheerder
    Waarschijnlijk kun je hem gewoon omruilen in de Apple store als je iphone zich nog binnen de garantie bevindt.

    Voor de aan huis service dien je eerst met Apple Care te bellen om te kijken of je iPhone in aanmerking komt voor vervanging. De kosten bedragen hiervoor €26 tenzij je iPhone minder dan 3maand oud is. Apple care kun je raadplegen via: http://www.apple.com/nl/support/contact
  • JoeyJoey    Moderator
    Omruilen bij de Apple Store in Amsterdam is geen probleem. Al meerdere keren gedaan zonder problemen. Laatste keer had ik ook problemen met de power button, ze zeiden dat dat al een reden was om het toestel om te ruilen aangezien dit (volgens hun) niet te repareren was.

    Het is zeker een ritje naar Amsterdam waard :-)
  • Zorg wel even dat je eerst een afspraak maakt met de Genius Bar voordat je langsgaat, anders heb je de kans dat het 'te druk' is en dat je een andere dag terug moet komen..

    Een afspraak maak je via: http://concierge.apple.com/reservation/nl/nl/R408/techsupport

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.