Dock verdwenen na installatie Catalina
Sinds ik Catalina heb geïnstalleerd op mijn MacBook Pro (2017) is mijn Dock verdwenen in het beeldscherm. Hij is op te roepen met fn+F3. In de instellingen is steeds het vinkje bij "Toon/verberg automatisch" op AAN gezet. Dit gebeurt dus ook automatisch Waar ik dus niet blij mee ben. Heeft iemand hier een passende oplossing voor?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Wel met gebruik van F3 of F4 toetst kan ik verder gaan maar naar het loslaten van F3 0f F4 is het weer verdwenen.
Ik heb een schone Catalina installatie gedaan.
Wie heeft hier een oplossing voor.
Je zou dit eens kunnen proberen: https://www.appletips.nl/het-dock-herstellen-naar-standaard-indeling-en-instellingen/
Ik heb er geen last van, dus het is lastig dit op te lossen.
Jouwe eerste suggestie had ik al een keer toegepast. Die werkte, totdat ik de MacBook Pro weer opstartte. Oude probleem. Vervolgens jouw tweede suggestie toegepast. Maar helaas, ook nu verdwijnt het Dock na de opstart. Hij flitst even op, nadat de MackBook is opgestart, maar daarna is hij weer alleen via de fn+F3 toets te benaderen. Een derde optie is natuurlijk alles opnieuw te installeren, maar dat is wel een drastische methode. Nog een andere suggestie?
Wel valt me op bij de F3 toets dat Chrome altijd geopend blijft, als je deze sluit en je herstart de PC zonder vinkje Heropen vensters bij het opnieuw inloggen, Chrome evengoed geopend terug keert bij de F3 toets op de Macbook Air
Dit is constant het geval en heeeel vervelend. ik heb al 3 keer een cleane install gedaan en steeds het zelfde probleem.
Voorheen geen problemen met Mojave gehad, alles ging perfect.
Dit probleem heb ik als eens aangekaart maar er is geen oplossing gekomen.
Wie kan mij helpen met dit vervelende probleem.
Als je je eigen terminologie gaat gebruiken krijg je verkeerde adviezen. Zoals ook in dit topic.
ik heb CleanMyMac er opstaan, maar dat maakt verder geen verschil. Nog iemand suggesties??
Misschien heeft CleanMyMac wel iets te veel opgeruimd. Denk maar aan een property list van het Dock.