Dock verdwenen na installatie Catalina

Sinds ik Catalina heb geïnstalleerd op mijn MacBook Pro (2017) is mijn Dock verdwenen in het beeldscherm. Hij is op te roepen met fn+F3. In de instellingen is steeds het vinkje bij "Toon/verberg automatisch" op AAN gezet. Dit gebeurt dus ook automatisch :wink: Waar ik dus niet blij mee ben. Heeft iemand hier een passende oplossing voor?

Reacties

  • Na Update 10.15 Catalina is met opstarten mijn taakbalk verdwenen (niet zichtbaar).
    Wel met gebruik van F3 of F4 toetst kan ik verder gaan maar naar het loslaten van F3 0f F4 is het weer verdwenen.
    Ik heb een schone Catalina installatie gedaan.
    Wie heeft hier een oplossing voor.
  • WesleyWesley    Beheerder
    En je hebt maar 1 scherm gekoppeld? Toevallig ook niet je iPad via Sidecar?
    Je zou dit eens kunnen proberen: https://www.appletips.nl/het-dock-herstellen-naar-standaard-indeling-en-instellingen/
  • WesleyWesley    Beheerder
    Deze tips kun je ook eens proberen: https://macreports.com/dock-keeps-disappearing-on-your-mac-fix/
    Ik heb er geen last van, dus het is lastig dit op te lossen.
  • Dag Wesley,
    Jouwe eerste suggestie had ik al een keer toegepast. Die werkte, totdat ik de MacBook Pro weer opstartte. Oude probleem. Vervolgens jouw tweede suggestie toegepast. Maar helaas, ook nu verdwijnt het Dock na de opstart. Hij flitst even op, nadat de MackBook is opgestart, maar daarna is hij weer alleen via de fn+F3 toets te benaderen. Een derde optie is natuurlijk alles opnieuw te installeren, maar dat is wel een drastische methode. Nog een andere suggestie?
  • Vanavond rond half 9 update gedaan en hier is nu het Dock weer zichtbaar. Ik had de 3 vraagtekens teruggezet Keynote, Numbers en Pages, dat ging even goed, maar de update kwam als geroepen.
  • Helaas ook na de update ging het goed, maar de dag er na weer zelfde probleem.

    Wel valt me op bij de F3 toets dat Chrome altijd geopend blijft, als je deze sluit en je herstart de PC zonder vinkje Heropen vensters bij het opnieuw inloggen, Chrome evengoed geopend terug keert bij de F3 toets op de Macbook Air
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Bij het opstarten van Catalina is mijn taakbalk verdwenen, als ik opnieuw opstart met, (log"ptte"uit) doe en dus opnieuw opstart is taakbalk er weer.
    Dit is constant het geval en heeeel vervelend. ik heb al 3 keer een cleane install gedaan en steeds het zelfde probleem.
    Voorheen geen problemen met Mojave gehad, alles ging perfect.
    Dit probleem heb ik als eens aangekaart maar er is geen oplossing gekomen.
    Wie kan mij helpen met dit vervelende probleem.

  • Wat is een taakbalk? Dat lijkt mij een Windows term.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    “Taakbalk” is Dock (bij Apple). Iedereen die langer dan twee dagen met een Mac werkt weet dat.

    Als je je eigen terminologie gaat gebruiken krijg je verkeerde adviezen. Zoals ook in dit topic.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussie samengevoegd met ander topic over verdwenen Dock.
  • Na een nieuwe update voor Catalina (afgelopen vrijdag) leek alles weer in orde te zijn, maar vanochtend liep de MacBook Pro vast en na een herstart, was het Dock weer verdwenen. Opnieuw een herstart en hij was er weer. Apple heeft blijkbaar toch veel problemen met de nieuwe OS, zowel voor de Mac als voor de iPhone als de iPadOs, waar in zeer korte tijd ook steeds nieuwe updates voor verschijnen. En dan mopperen op Windows? Ze kijken er goed na, maar gaan het blojkbaar ook nadoen :wink: Wachten op een nieuwe update voor Catalina?
  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je al eens nagekeken of er geen residente software van derden in de weg zit. Het gaat dan voornamelijk om software die je tijdens de installatie administratie rechten gegeven hebt. Denk maar aan zgn. cleaners en andere "handige tooltjes".
  • Heb ook hetzelfde probleem. Heb zelfs mijn hardisk gewist en de Mac volledig nieuw geïnstalleerd. Het werkte precies 1dag goed..... verder alle tips al uitgevoerd...
  • Mijn probleem lijkt nu verholpen te zijn. Na elke opstart sinds 21-10-19 zie ik steeds weer mijn Dock onderin staan. Heb niets gedaan om dat verder te activeren. Wonder van Apple? Ik kan in ieder geval weer gewoon werken. Bedankt voor de gegeven suggesties en de anderen: heel veel sterkte. Toch die extra update van 10.15?
  • Mijn probleem die Woutver en Theo Janssen hebben is bij mij nog steeds van toepassing, nl dat de Dockniet zichtbaar is bij het opstarten, wel als ik log uit doe en dan komt mijn Dock weer te voorschijn.
    ik heb CleanMyMac er opstaan, maar dat maakt verder geen verschil. Nog iemand suggesties??
  • timoshatimosha    Moderator
    @ptte
    ik heb CleanMyMac er opstaan, maar dat maakt verder geen verschil.


    Misschien heeft CleanMyMac wel iets te veel opgeruimd. Denk maar aan een property list van het Dock.
Log In of Registreer om te reageren.