Na installatie nieuwste versies iOS, iPadOS, Apple TV, iMac verschillen in menu's van de TV App

Ik gebruik naast de iMac, ook een iPad mini, iPad Pro, Apple TV en een iPhone Xs. Na installatie van de nieuwste besturingssoftware op alle apparaten, blijkt dat de nieuwe TV app, op alle apparaten een ander menu laat zien. Samengevat, er lijkt iets fout gegaan te zijn met de omzetting, mogelijk kan dit zijn veroorzaakt omdat ik al met Apple werkte voor het Cloud tijdperk. Aanvankelijk had ik slechts een account voor de aanschaf van apps en muziek, dus toen iTunes en App store. Nadat de iCloud was geïntroduceerd leek het mij prima om een echt Apple ID aan te maken voor zowel de cloud als mijn mail. Toen eerst met Apple gebeld of ik al het gekochte spul op de reeds bestaande account, kon overzetten naar het nieuwe iCloud account. Antwoord, nee. Dan moet u verder leven met 2 accounts. Prima. Later bleek dat er heel veel gebruikers 2 accounts hebben, want ook nu nog is het onmogelijk deze samen te voegen zonder verlies van al het aangeschafte materiaal van het oudste account dat dan zou komen te vervallen. Lange inleiding, maar nu naar het punt. Na alle updates, blijkt dat de nieuwe TV app een per apparaat afwijkende werkgave van de Bibliotheek van de TV app laat zien. Na wat speurwerk, blijkt dat bij b.v. de iPhone en de iMac, de TV app werkt met mijn oude (app en iTunes) account, maar de Apple TV4k en de recent gekochte iPad Pro 12.9, hebben de TV app gekoppeld aan mijn iCloud account. En dit blijkt niet eenvoudig te wijzigen.....althans ik zou niet weten hoe....en met welke gevolgen. Zie mijn bijlage ter illustratie.

Log In of Registreer om te reageren.