iTunes Match downloads onder iOS7.1 werken niet meer

March 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Het volgende probleem doet zich bij mij voor op mijn iPhone 4S en mijn iPad 3.

Sinds iOS 7.1 werken mijn iTunes Match downloads uit de cloud niet meer. Waneer ik een nummer download en vervolgens in de iTunes Store app onder Downloads kijk zi ik dat de download volledig binnenkomt, vervolgens krijgt deze de status "Verwerken..." en daarna begint deze weer opnieuw en wordt deze opnieuw gedownload. Dit loopje blijft zich vervolgens herhalen tot er een melding verschijnt dat het nummer niet gedownload kan worden.

Onder iOS 7 merkte ik al dat downloads van muziek uit de cloud via iTunes Match een stuk langzamer ging dan onder iOS 6, maar de muziek kwam altijd wel binnen. Onder iOS 7 is het gewoon onbruikbaar geworden.

Wat ik heb gedaan op het probleem op te lossen:
- iTunes Match uit en vervolgens weer aan zetten.
- iPhone en iPad software herstellen en backup terug plaatsen.

Afgelopen zondag ben ik langs de Genius bar geweest in de Apple Store. Daar werd mij aangeraden de iPhone te herstellen en geen backup terug te zetten :F
Dit heb ik gedaan en toen ik daarna teste met een aankoop downloaden leek dit te werken. Dit was echter een eerder gekochte iTunes aankoop, omdat de iTunes Match bibliotheek nog moest laden en dat kost altijd wat tijd.
In de veronderstelling dat het probleem opgelost was naar huis gegaan. Maar later die dag weer geprobeerd via Match nummers te downloaden maar weer hetzelfde probleem.

Baal hier behoorlijk van want iTunes Match is hierdoor slecht bruikbaar geworden.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er iemand hier een oplossing?
Log In of Registreer om te reageren.