Advies voor aankoop Mac: Air versus Pro

Beste,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag maar een mening vragen kan nooit geen kwaad denk ik.

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe Mac te kopen (ik hou men MBP 2012 als reserve en vervang evt. nog de HDD naar SSD). In der tijd kocht ik een Pro en had de Air een soort van "minderwaardigheidsstatus" (geen idee of dit het juiste woord is). Doorheen de jaren merk ik wel dat Apple geïnvesteerd heeft in de product range van de Air's.

Ik ben leerkracht en gebruik men Mac voornamelijk voor MS Office (Word, PowerPoint, Excel, etc.). Ik doe er geen "hard tasks" mee. Ik maak soms wel educatieve filmpjes voor op Youtube via Techsmith software dat een klein beetje editen vraagt (dit is geen zeker geen final cut pro software ofzo). Ik doe ook niet aan photoshop.

Mijn voorkeur gaat deze keer misschien wel uit naar een lichtere Macbook namelijk de Air. Ook lees ik redelijk veel negatieve dingen over de touchbar (ieder zijn beleving is natuurlijk anders).

Mensen die hun mening eventueel kunnen geven: zou u voor een Air gaan of een Pro in mijn situatie. Dit is natuurlijk een moeilijke vraag omdat iedereen andere voorkeuren heeft maar ik ben altijd benieuwd naar argumenten, nieuwe inzichten, etc. Het gaat om de nieuwste modellen.

Bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.