Backup van ICloud documenten op eigen HD of PC maken

March 2014 aangepast in iCloud
Hoe kan ik de documenten van Pages en Numbers, als die in ICloud worden opgeslagen, veilig stellen op een persoonlijke harde schijf ? Ik wil ze ook off-line beschikbaar hebben, als er geen internet is of in het buitenland ben.
Ik begrijp dat ik ze allemaal als kopie een voor een naar de HD kan schrijven, maar dat is veel teveel werk. Bij voorkeur automatisch een kopie van de Icloud documenten naar HD schrijven. Of is het mogelijk alle Icloud data op een andere wijze in één keer te backuppen of synchroniseren ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Die iCloud documenten staan al op de HDD van de Mac, en wel in:

    ~/Library/Mobile Documents/com-apple-Pages (Pages)
    ~/Library/Mobile Documents/com-apple-Numbers (Numbers)
    ~/Library/Mobile Documents/com-apple-Keynote (Keynote)
  • Ik wil het net andersom doen: Numbers spreadsheet opslaan op mijn Imac zodat Timemachine er een backup van maakt en een kopie op icloud zetten zodat ik er vanaf mijn ipad aan kan. Dit om de volgende reden: ik had mijn kasboek in een Numbers spreadsheet in icloud staan. Dit document is om een of andere reden "corrupt" geraakt en daardoor niet meer te laden vanuit de cloud. Icloud maakt géén backups van je document, alles wordt bij iedere wijziging overschreven. Apple Help kwam niet verder na een half uur zoeken als "Jammer!" Ik zat nu dus zonder kasboek. Heb gelukkig de laatste maand kunnen reconstrueren maar het voorgaande ben ik op mijn mac kwijt. Het nieuwe kasboek staat dus nu op mijn mac, timemachine maakt trouw backups, maar ik kan er niet meer bij op mijn ipad. Iemand een idee?
  • April 2014 aangepast
    @moos: http://hints.macworld.com/article.php?story=20121207030917426

    Quote:

    This folder in your Library folder functions exactly like the Dropbox Folder on your Mac: anything stored in it will appear in the same folder on other Macs logged onto the same iCloud account. There is no restriction on what can be placed in this folder, so the data you can store and share via iCloud is not limited to files created by Apple or Apple-approved software. When you realize this, you can use iCloud as a fully comprehensive cloud resource.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Pieterr

    Data die je zelf in ~/Library/Mobile Documents/ zet gaat natuurlijk wel mee in de Time Machine backup. Die data kan je echter niet benaderen op een iPad. Of je moet een directory gebruiken van een iPad app die iCloud sync ondersteund. Zoals ik in mijn vorig antwoord aangegeven heb.

    Ik gebruik ook iClouDrive zoals vermeld in het aangehaalde artikel.
  • @timosha: Ik ging er vanuit dat moos het hele artikel leest. :-)
Log In of Registreer om te reageren.