Kan niet verbinden met gedeelde servers




Dat probleem heb ik eigenlijk al heel lang.
Wanneer ik dan naar apparaten ga kan ik gewoon inloggen op die server.
Iemand een idee waarom ik deze melding krijg en ik niet kan inloggen?

Reacties

  • En als je de verbinding verbreek, door op het eject icoontje te drukken, en opnieuw aanmaak?
  • Ook niet, het is echt raar.En soms kan ik verbinden en dan ineens 'geen verbinding', moet ik weer begruikersnaam en ww invoeren.
    Als ik naar Apparaten ga, loopt alles vlekkeloos, maar gedeeld werkt gewoon slecht.
  • Waar staan deze gedeelde verbindingen en met welk protocol verbind je hier naar.
  • Die verbindingen staan links in de Finder, navigatiekolom.
    Heb AFP, SMB en NFS al geprobeerd, werkt alle drie niet.
    Ten minste, de verbindingen komen wel, maar gaan steeds weg.
  • Ik bedoel eigenlijk op welk apparaat staan die gedeelde mappen, een externe schijf, een andere mac of op een NAs, bijvoorbeeld.
  • Dat zijn drie nasjes.Daar heb ik afp al uitgezet.
  • Het kan zijn dat de NAS een soort van energie stand heeft die de verbinding verbreekt. heb je al op Google gezocht op problemen met jouw type NAS en Apples?
  • September 2019 aangepast
    Ja, ik heb het ook het forum gevraagd, Synology, maar nog geen reactie.
    Er zit overigens wel een slaapstand op, maar die gaat pas na een uur in werking. Soms is het na 5 minuten al dat er geen verbinding is.
  • September 2019 aangepast
    Wanneer de verbinding met de gedeelde mappen niet meer werkt, is dit nadat de Mac in slaap stand is geweest of als deze opnieuw is op gestart.

    Ik denk dat er of in de Synology of de Mac een energy stand de verbinding verbreekt die vervolgens niet opnieuw gemaakt wordt bij het 'wakker' worden van de Mac of Synology.

    Probeer dus eens alle energy savings op de mac en op de synology uit te zetten.
  • Het is zelfs als ik de Nas aan het werk, de map afsluiten en een andere map, zelfde Nas, wil openen zegt kan niet verbinden.Dan heb ik net nog op gewerkt.
  • Heb je meerdere account op je NAS probeer eens om een nieuw account te maken, geen admin, en deze alleen rechten te geven op de gedeelde map, en hier vervolgens mee te verbinden.
  • Kan ik morgen wel even gaan doen, nu 2e helft Barça.
  • September 2019 aangepast
    Probeer te helpen, maar voetbal is blijkbaar belangrijker dan je eigen probleem:-)
  • Dat je probeert te helpen wordt zeer gewaardeerd, en ja,daarnet was Barça even veel belangrijker dan mn Mac. :)
  • En heb je inmiddels geprobeerd om een nieuw account te maken en daar mee te verbinden.
  • Ja, maar dat heeft niet geholpen, zelfs Synology webcare kan me niet helpen. Zijn advies was om de netwerkinstellingen via een reset te herstellen, iets met een paperclip op de achterkant.
    Maar ik ben bang om al mijn data te verliezen wanneer ik die procedure ga volgen....
  • Er zijn twee reset methodes als ik het goed heb, een door kort deze knop, 4 seconden, totdat je een piep hoor, dan reset de wachtwoorden en de netwerk settings en behoud je de data.

    En als je de knop na deze 4 seconden nogmaals 4 seconden indruk wis je alles.

    https://www.coolblue.nl/advies/synology-nas-reset.html
  • Mag een slotje op. Ik durf de gegeven oplossing niet aan. Ondanks de belofte dat ik niks kwijtraak, ja, ik ben een schijtlijster, maar het is me al een keer gebeurd dat ik ALLES kwijt was en 2 jr ben bezig geweest om het weer terug te krijgen.
    Bedankt voor de geboden hulp.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.