Wi-Fi harddisk en iPad: Pages documenten openen niet

March 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb een Wifi harddisk Lacie Fuel aangeschaft, om zodoende met een eigen wifi-hotspot documenten (en andere media) beschikbaar te krijgen op de Ipad. Hiervoor wordt de Seagate Media-app gebruikt. Helaas blijkt het niet mogelijk op Pages documenten vanaf deze externe harddisk te openen: er verschijnen per document vijf iconen: Data, Metadata, Zip, en 2 st. jpg (alleen de eerste bladzijde zichtbaar) Data en metadata krijg ik niet geopend, en bij de Zip staat een uitroepteken/foutmelding?. Wellicht is de Zip het oorspronkelijke Pages-document?. Het vreemde is, dat (evt geconverteerde) Word-documenten van de Wifi HD WEL met Pages op de Ipad worden geopend !. Overigens kan ik de pages documenten met de mac-mini (waarop ze oorspronkelijk gemaakt zijn) WEL openen. Graag advies hoe de Pages documenten te openen vanaf de externe disk ? (steeds converteren is erg lastig)

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Data, Metadata, Zip, en 2 st. jpg is de inhoud van de Pages Document Bundle. Dit is te vergelijken met de Application Bundle van een app.

    De Seagate Media app opent dus Pages documenten op de verkeerde manier. Die Seagate app ziet een Pages document als een directory met inhoud. De Seagate app zal dit waarschijnlijk ook doen met Numbers en Keynote documenten. Een Microsoft Word document is geen bundle maar een homogeen bestand.
Log In of Registreer om te reageren.