Herinstalleren OS X El Capitan op iMac 2007 blijft hangen

Hallo, ik heb een iMac uit 2007 (gekocht in 2008). Ivm aanschaf nieuwe iMac nu heb ik de oude op Marktplaats gezet en een deal kunnen maken omdat de oude iMac - hoewel trager geworden - nog steeds goed werkte en nooit problemen mee gehad. Bij verkoop adviseert Apple om schijf te wissen en OS X opnieuw te installeren. Zo gezegd, zo gedaan. Het wissen en afmelden in iCloud is allemaal goed verlopen. Via command+R dus. Ook via dit command geprobeerd om El Capitan opnieuw te installeren zodat de potentieel nieuwe eigenaar dit verder kan configureren. Via netwerkkabel verbinding gemaakt met App Store. Ingelogd met mijn Apple ID en App Store zoekt bijpassend OS X (El Capitan) en keuze bevestigd. De oude iMac lijkt dan El Capitan opnieuw te gaan installeren. Je ziet ook een voortgangsbalkje maar dan houdt het op. Gisteren overdag geprobeerd. Ook herinstalleren rond 23.00u opnieuw geprobeerd maar vanmorgen was het probleem hetzelfde. Wat doe ik eventueel verkeerd? Ik wil de potentiële nieuwe eigenaar niet opzadelen met een niet werkende iMac. Dat is mijn eer te na. Dan stuur ik hem net zo lief op voor recycling naar Apple. Iemand suggesties. Alvast hartelijk dank! Gr. Sjaak

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.