Nieuw in het icloud verhaal - informatie gewenst - alvast bedankt!

Beste mensen,

Ik gebruik momenteel nog steeds mijn 13" Macbook pro (MBP) mid 2012 en heb sinds twee jaar ook een iPhone 6s. In al die jaren heb ik iCloud nooit gebruikt tot recentelijk…daarom ben ik dus redelijk nieuw in heel dit iCloud gedoe.

7 maand lang heb ik de wereld rondgereisd. De opslag van mijn iPhone was 32GB. Wat deed ik vroeger? Ik zette gewoon mijn foto's over op mijn MBP en verwijderde de foto's dan op mijn iPhone om zo opslagplaats vrij te maken.

Ik ben dus met 0 foto's en 0 video's op mijn iPhone vertrokken op wereldreis. Nu na 4 maand kreeg ik de melding dat mijn iPhone opslag vol was (grotendeels foto's en video's) en dat ik best iCloud aanschaf op mijn iPhone. Ik upgradede gelijk ook mijn iCloud storage van 5GB naar 50GB voor 0,99€/maand.

Ik waande me in de wereld van iCloud. Na de activatie van iCloud was er slechts 14,2 GB van de 32 GB in gebruik op mijn iPhone. En 24,5 GB van de 50 GB was in gebruik in mijn iCloud (3602 foto's 529 video's). Ik koos voor de optie "optimaliseer iPhone-opslag".

Nu ben ik terug thuis en zit ik voor mijn MBP. Op mijn MBP: foto's < voorkeuren < iCloud foto's (dit staat uit)(m.a.w. iCloud foto's staat niet aan op mijn Macbook). Ik vraag me af waarom ik dit zou aanzetten? Je maakt toch geen foto's met uw computer maar toch grotendeels met uw iPhone/iPad? Wat zou er gebeuren moest ik dit aanzetten (komen al mijn oude foto's die op men MBP staan dan ook in de cloud)?

Indien ik dus naar icloud.com zie ik dus ENKEL die 3602 foto's 529 video's van mijn reis. Dit is wat ik wil en snap. Maar wat mij nu opvalt is dat deze foto's van lagere en slechtere kwaliteit zijn dan de foto's op mijn iPhone. Ik dacht dat dit exact dezelfde foto's gingen zijn met dezelfde resolutie. Zowel op mijn iPhone als op mijn Mac heb ik nog veel vrije opslagruimte. De kleuren, het contrast, de algemene kwaliteit van de foto's zijn gewoon een stuk lager op iCloud.com dan op mijn iPhone. Iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen of is dit gewoon normaal? Ook als ik de foto's download vanop iCloud.com is de kwaliteit een stuk lager.

Mijn excuses voor deze lange e-mail en mijn redelijke kleine vraag. Ik wou jullie graag wat context geven. Alvast bedankt voor uw tijd en informatie.

Met vriendelijke groeten,

SDV
Log In of Registreer om te reageren.