Kan geen mailaccount toevoegen op iMac want account "bestaat al"

August 2019 aangepast in Algemeen
Beste,

Ik had problemen met het ontvangen van mails op mijn iMac en heb dan maar in de lijst van mailaccounts, de account verwijderd via het - teken met de bedoeling deze terug te plaatsen via het + teken maar nu krijg ik telkens de mededeling "Deze account bestaat al". Nu kan ik alsnog de account terug in de lijst verkrijgen? Hartelijk dank voor een antwoord of reactie.

Met vriendelijke groeten,
Yannick De Wannemaeker.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je dit toevoegen via Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts
  • Neen, ook via systeemvoorkeuren lukt het niet.

  • Hallo Quinten,

    Ik heb de oplossing gevonden via support.apple.com. Ik heb de account iCloud ook uit de lijst van accounts verwijderd en dan onmiddellijk daarna deze account opnieuw aangemaakt, en dan de account voor het ontvangen van mijn mails op de iMac aangemaakt en het probleem is opgelost.

    Ik hoop nu hiermee ook andere mensen die in de toekomst dit euvel zullen voor hebben hier de oplossing zullen vinden.

    Met vriendelijke groeten,

    Yannick.
  • QuintenQuinten    Moderator
    super om te horen. Ik sluit bij deze de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.