bestanden over zetten met een macbook pro

Hoi ff een vraag ik heb nu een macbook pro met een 500 ssd schijf , deze is ver aan zijn latijn ! nu wil ik een nieuwe gaan kopen ook een pro maar met een 128 gb schijf . Ik heb nu een timemachine kopie gemaakt maar deze gaat dus nooit passen op de nieuwe macbook ! Nu zacht ook dat je bestanden kunt overzetten via de migratie assistent maar woorden de mail alle ww overzetten of is hier een ander handig programma voor ?


Greets Siem

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Bij TimeMachine en migratie assistent, kan je kiezen tussen Documenten/Programma's en zelfs enkel accounts over te zetten. Maar het handigste is eerst te kuisen op je mac. Om minstens 400 gb aan gegevens weg te krijgen is dit zeer moeilijk.

    Je kan in Finder (Ga > Ga naar map...)
    ~/Library/Mail/ alles van inhoud daar weg doen. Alles word toch op een server bewaard
    ~/Library/Caches/ alles van inhoud daar weg doen, maar sommige programma's bewaren veel gegevens daarin, en dan kan risico's hebben mocht je bv gamen op je mac.

    Gebruik je iCloud voor je foto's en documenten. Koppel deze eerst los. Zodat dat ook allemaal verdwenen is.
    Heb je oude programma's die niet meer werken, Doe die dan ook weg.

    Je hebt veel index-programma's die je helpen om te kijken waar de meeste bestanden zitten. Een goed voorbeeld hiervoor is dit oud programma, maar nog steeds één van de beste: Disk Inventory X


    En laatste tip, is een persoonlijke. Start een mac altijd vanaf 0, zonder backup terug te zetten. Want het kan altijd zijn dat je door een TimeMachine of migratie assistent problemen van het ene toestel naar het andere overbrengt. En zo zit je tenminste veilig, omdat je een verse computer hebt.
  • ok bedankt voor je tip ga er mee aan de slag
Log In of Registreer om te reageren.