Een opdracht in Opdrachten app automatisch uitvoeren

Via jullie ooit geweldige tips gekregen ivm de opdrachten app in iOS.
Al leuke dingetjes mee gedaan, maar nu ben ik al even op zoek naar iets dat ik niet 100% naar m’n zin krijg.

Nadat ‘s morgens mijn wekker afgelopen is, zit ik een half uurtje later in mijn auto op weg naar het werk.
Je kan met die opdrachten app heel gemakkelijk een procedure maken waarmee de iPhone me vertelt hoe lang ik onderweg zal zijn naar het werk, of wanneer ik moet vertrekken om tijdig aan te komen. Nu weet ik niet in hoeverre die rekening houdt met files, want ik heb het nog maar sinds de vakantie operatief (lees: amper files naar het werk nu).

Kan ik het instellen dat na het aflopen van de wekker automatisch die procedure wordt gestart teneinde me de juiste reistijd te geven?

Tnx
Gert

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat gaat momenteel nog niet, dit is wel een onderdeel van iOS 13 waarbij de wekker als een trigger word gezien om een actie te starten.

    Momenteel is er wel een workaround, waarbij je bv een schakelaar (bv van een slimme lamp) koppeld aan IFTTT en dat aan Pushcut die vervolgens een shortcut achter een melding op de iPhone kan plaatsen.
  • Tnx voor de info Quinten.
    Dan wacht ik even tot de definitieve versie van iOS 13.

    Ben nog niet in bezit van slimme lampen oid. Wellicht volgende lente enkele verbouwingen waarbij ik enkele homekit compatibele lampen ga kopen (Philips Hue wellicht).

    Nu goed, dit projectje gaat even in de koelkast tot in het najaar als iOS 13 beschikbaar wordt. De bèta-versies ga ik even links laten liggen; vorig jaar al genoeg mee gestoeid ;)
Log In of Registreer om te reageren.