Waarom wordt Visa niet geaccepteerd bij gezinsdeling als toe te voegen persoon uit ander land komt?

Als ik bij gezinsdeling een persoon wil toevoegen uit een ander land, staat er:

Om te kunnen delen met je gezin, moet je iTunes in hetzelfde land of dezelfde regio gebruiken als je gezinshoofd.

Vervolgens doe ik dit en dan komt er:

Tik hieronder op ‘Wijzig land of regio’ om het land dat aan deze account is gekoppeld te wijzigen. Selecteer het gewenste land en accepteer de nieuwe voorwaarden. Let op: je hebt een geldige betaalmethode nodig voor het nieuwe land.

Zodra ik doe, werkt het niet. Visa lijkt me gewoon een geldige betaalmethode.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zowel de bertaal methode als het account moeten van het zelfde land zijn. De visa moet inderdaad aan een Nederlands/Belgische bank gekoppeld zijn. En het account moet aangemaakt zijn met iTunes van datzelfde land. Je kan een account altijd van land veranderen, maar daarvoor mag er geen geld meer op het account staan en er mag geen betaalkaart aan gekoppeld zijn). Wijzigen doe je dan via appleid.apple.com
  • Een Apple ID met een Nederlandse Visa kaart en een Apple ID met een Belgische Visa kaart moeten dan toch beiden in een gezinsdeling groep terecht kunnen? Tenzij ze een verschillend iTunes land hebben. Bestaat er een manier om iTunes uit te schakelen (of iig iets soortgelijk) tijdens het ingelogd zijn van een bepaald Apple ID?
    Kunnen meerdere iTunes accounts (bv. een Nederlandse en een Belgische) binnen één Apple ID het Nederlands/Belgische probleem oplossen? Als er meerdere iTunes accounts zijn, is het dan zo dat (als je bent ingelogd met de ‘Nederlandse’ Apple ID en iTunes) kan worden toegevoegd aan een gezinsdeling groep met personen met ‘Belgische’ Apple ID en iTunes? Of moet de ‘Belgische’ dan zijn ingelogd?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Beste kun je dit met Apple zelf bespreken. Apple Support kun je op deze manier rechtstreeks benaderen: https://www.appletips.nl/apple-support-raadplegen#helpdesk
  • Bedankt voor de tip.
Log In of Registreer om te reageren.