Safari/ Firefox iMac OSX El Capitan 10.11.6

Goedeavond allemaal,
Ik krijg als ik naar Safari ga de boodschap dat ik een andere keuze moet maken omdat Safari niet meer veilig zou zijn, Ik krijg dan verschillende mogelijkheden waaronder dus Firefox. Nu type ik deze vraag op Firefox en dat gaat prima. Zou het komen dat ik ook geen updates meer kan doen. U moet weten dat mijn Mac al van december 2009 is. Waar ik de Mac voor gebruik voldoet hij nog prima.
Krijg ik grote problemen als ik gewoon op Safari blijf?
Hopende op een oplossing.Met vriendelijke groet, Annie

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    June 2019 aangepast
    Ik gebruik Safari 11.1.2 op een Mac Mini Server van 2009 met El Capitan. En dat is geen enkel probleem. Ben je zeker dat je alle veiligheidsupdates gedaan hebt? Safari 11.1.2 is van 2018 en dus up to date.
  • Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik alle veiligheidsupdates heb gedaan. Als ik naar de updates ga lees ik dat dat nirt mogelijk is maar dan bedoelt mrn waarschijnlijk de updtes van het besturings-systeem. Ik zal eens alles goed nakijken.
    Met vriendelijke groet, Annie
  • timoshatimosha    Moderator
    Er zijn veiligheidsupdates geweest voor El Capitan. Die komen binnen via de Mac App Store.
  • Dag Timosha,
    Helaas ik kan echt niets updaten, er staat niets op als ik naar de Mac App Store ga. ik krijg geen contact.
    Annie
  • Dag Timosha,
    Nog even, als ik naar systeemvoorkeuren ga moet ik op software updates klikken maar dat staat er niet op. Er wordt aangegeven dat er geen updates beschikbaar zijn. Kan dus ook niets bijwerken. Ik heb zelfs de updates aangevinkt op automatische updates toen ik de Mac gekocht heb. Jammer maar ik zal wat anders moeten verzinnen.
    groetjes Annie
  • timoshatimosha    Moderator
    Op onderstaande link kan je alle security updates vinden. De laatste voor El Capitan is van 1 juni 2018.
  • welke link???
  • timoshatimosha    Moderator
    Sorry! Link vergeten:

    https://support.apple.com/downloads/macos

    Naar beneden scrollen tot je El Capitan tegenkomt.
  • Dankjewel. Dat ga ik morgen even proberen. Nu duik ik mijn bedje in😏
    Ik laat je wel weten of het is gelukt.
    Grietjes Annie
  • Goedemorgen Timosha,

    Alles is goed gegaan, nogmaals bedankt voor je support.
    Een fijne dag, groetjes Annie

    Discussie kan gesloten worden.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.