Hoe snelle verbinding maken tussen Macbook en iMac?

June 2019 aangepast in Airport en netwerken
Ik fotografeer vaak op locatie en schiet direct naar mijn MacBook Pro. Wanneer ik dan thuiskom wil ik graag die map met foto's (veel data, vaak wel tussen de 10 en 30 gb) overzetten naar mijn iMac, maar hoe kan ik dit het snelste doen? Heb het nu via ethernet, maar ik heb het idee dat dit niet de snelste manier is.

Mijn iMac (2019 model) heeft USB 3, USB C en ethernet. Mijn MacBook heeft ethernet, USB 3 en thunderbolt. Voordat ik kabels/verloopjes ga bestellen, wat denken jullie dat het beste werkt?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hebt verschillende mogelijkheden.
    In eerste instantie kan je kijken of de router snel genoeg is (100 mbps of 1000 mbps, maakt al een groot verschil), hierbij is kabel dan de snelste weg.
    Een kabel tussen 2 toestellen hangen gaat niet zomaar, het ene toestel moet dan in targetdiskmode geplaatst worden zodat, de computer als een schijf word gezien.

    Daarnaast is AirDrop een handige manier om bestanden te versturen, hierbij word een directe link tussen 2 toestellen die in de buurt zijn gestart.

    De Porsche schijven van Lacie met USB-C, hebben 2 kabels in de verpakking, zowel naar USB-C als naar USB 3. En ik denk dat dit de snelste manier zal zijn.
Log In of Registreer om te reageren.