Waarom wordt foto iPhone gedeeld met iPad (terwijl beiden ingelogd zijn met ander apple ID)?

Als ik een foto maak op mijn iPhone, dan verschijnt deze foto niet veel later op mijn iPad. Terwijl beide apparaten ingelogd zijn met een verschillend apple ID.

Hoe kan dit en welke instelling op de apparaten zorgt hiervoor?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    In de instellingen van beide toestellen heb je met andere woorden (onder jouw naam) elk een eigen apple ID.
    Kan je eens op beide toestellen uitloggen in iCloud en opnieuw inloggen. Laat weten of dit werkt.

    Maak je gebruik van diensten zoals iCloud Foto's, synchroniseer je met dezelfde computer?
  • June 2019 aangepast
    Uitloggen doe ik niet. Foto’s en video’s die zijn geoptimaliseerd om ruimte te besparen, worden dan van de iPad verwijderd. + alle documenten en gegevens die op iCloud drive zijn bewaard, worden dan ook verwijderd van de iPad.
    Dat wil ik niet.

    Ik gebruik iCloud foto’s.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je inderdaad iCloud gebruikt voor Foto's en Documenten, worden deze verijderd van het toestel wanneer je uitlogt. als je opnieuw inlogt, is het een kwestie van even de foto of het document te openen op het toestel en het bestand word automatisch naar het toestel gedownload.

    Dus ik zie niet in, waarom je niet wilt uitloggen. Je zal niks kwijt zijn, omdat enkel de gegevens die in iCloud zitten verwijderd worden van het toestel, alle andere gegevens (die enkel op de iPhone staan blijven wel op je toestel staan).
  • WesleyWesley    Beheerder
    Dus op jouw iPhone en iPad maak je gebruik van twee verschillende Apple ID's dat is vreemd en niet aan te raden.
    - https://www.appletips.nl/wat-is-icloud-fotobibliotheek-en-hoe-werkt-het/
    - https://www.appletips.nl/apple-id-icloud-account-niet-delen/
  • Ik gebruik bij beide alleen iCloud voor foto’s en video’s.

    Het is niet dat jij dit vreemd vindt (lees: niet gewend bent en dit niet doet) dat het voor een ander ook vreemd is.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Albert84, dat begrijp ik maar al te goed. Op dit forum ben je alvast niet alleen, maar we proberen jou zo goed mogelijk te helpen, Wesley heeft alvast enkele links geplaatst die je een beetje kunnen helpen. Mocht je het toch niet de 100% zekerheid hebben, dan kan je altijd Apple Support telefonisch contacteren, zij helpen jou stap voor stap via de telefoon. Daarnaast kan je altijd een afspraak maken bij de Apple Genius Bar of even binnenwandelen in een Apple APR winkel, dan kan je stap voor stap samen met iemand uit de winkel het probleem oplossen.

    Voorbereiding voor je gaat uitloggen.
    - Controleer op een ander toestel, (met voorkeur een computer). Of je kan inloggen in iCloud.com, ken je jouw wachtwoord, en werken de beveiligingsvragen of beveiligingscode die je krijgt op je toestellen?
    Werkt dit, dan is alvast dit de manier hoe je moet uitloggen in iCloud op beide toestellen:
    - Instellingen ▸ Tik op [Jouw naam] ▸ Log Uit (helemaal onderaan).
    - Geef dan jouw wachtwoord in, om Zoek mijn iPhone uit te schakelen.
    - De iPhone vraagt nu tal van zaken waaronder of Foto's op het toestel moeten bewaard worden, je mag hier tikken op Verwijderen. Ben je niet zeker, dan mag je ook op behoud tikken, maar alle foto's die in iCloud zitten kan je bekijken op de website https://www.icloud.com/#photos
    - Zodra je uitgelogd bent, kan je opnieuw inloggen. met dezelfde gegevens.
    - Het zal dan even duren voor alles terug op het toestel is gedownload (gemiddeld 1-2 uur afhankelijk van de hoeveelheid en internet snelheid kan dit ook oplopen tot een nacht).
  • June 2019 aangepast
    @Quinten je schreef eerder

    In de instellingen van beide toestellen heb je met andere woorden (onder jouw naam) elk een eigen apple ID.

    2 verschillende namen, niet beide onder mijn naam. Dit komt omdat het toestel ook geregeld gebruikt wordt door iemand anders en het toestel ingelogd is met zijn apple ID

    Bedankt voor je uitleg. Idd, jullie proberen dit idd! De Apple’s Genius Bar ben ik zeker van plan om te contacteren.

    Ik denk overigens dat dit probleem gedeeltelijk met Whatsapp heeft te maken. Elke keer als ik een foto met de iPhone maak, wordt deze weergegeven op de iPad in de Foto app onder ‘Alle foto’s’.
    Als ik een Whatsapp bericht krijg met daarin een foto of video, verschijnt deze ook op de iPad in de Foto app onder ‘Alle foto’s’ en onder ‘albums’ in een album met de naam ‘Whatsapp’. Er gaat hierbij wel wat tijd overheen. (een uur, soms een stuk minder) Het is mij een volstrekt raadsel hoe dit album in ‘albums’ terecht is gekomen.

    Ik heb contact opgenomen met Apple, (via Twitter) misschien had het iets met een instelling op de iPad of iPhone te maken. Maar ze wisten het ook niet. Uiteindelijk raadde diegene mij aan om naar Apple’s Photos team for additional assistance te gaan. Ik heb daar nog geen contact mee gehad.
Log In of Registreer om te reageren.