hoe kan ik de nieuwste mailberichten duidelijker zichtbaar maken?

In Mail Versie 9.3 (3124) mis ik regelmatig een bericht. Als dan iemand vraagt:"heb je mijn mail gezien?" zoek ik op naam en blijkt dat de mail al dagen geleden is binnengekomen. Ik heb de tab "Inkomend al gesorteerd op nieuwste bovenaan, maar blijkbaar is dat niet afdoende. De berichten rechtsboven op het scherm zijn handig bij bijv. een bevestigingsmail voor een petitie, maar die verdwijnen ook weer vlug. Is er een manier om nieuwe mail beter te laten opvallen?

Reacties

  • je zou een regel kunnen maken en voor inkomende mail verstuurd aan jouw email adres en als actie 'Bewegend symbool in dock' te kiezen.
    Als er dan een mailtje aan jouw gestuurd wordt zal het mail icoontje in het dock blijven springen.
  • bedankt! ga ik proberen :-)
  • Het stuiterende icoontje werkt. Intussen heb ik een slimme map gemaakt met "vandaag binnen"Dat helpt ook. Toch zou ik liever ook de nieuwste berichten bovenaan in de inbox willen zien. helaas weigert Mail dit. ik kan sorteren op datum met als extra mogelijkheden "nieuwste bovenaan of "oudste bovenaan" deze geven dezelfde volgorde. Als ik het menu uitklap zie ik een vinkje staan voor "nieuwste bovenaan" maar dan staat er toch een bericht bovenaan van twee maanden geleden. Zie ik iets over het hoofd?
  • Staat in de mail app onder 'Weergave' aangevinkt 'Groepeer op gesprek'?
    Mail laat dan alle berichten in een gesprek als groep zien, en het eerste bericht kan van veel eerder zijn terwijl de laatste reactie nieuw is.
  • bedankt voor de tip. Jemmie. Dat had inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Maar ook als sorteer op conversatie niet staat aangevinkt, staat bovenin mijn inbox een bericht uit augustus. Ik heb ook in de voorkeuren "gebruik klassieke indeling" ontdekt en ingeschakeld. dan blijft hetzelfde bericht uit augustus bovenaan staan, hoewel in een lelijker vormgeving.
Log In of Registreer om te reageren.