Subnet gebruik op een iPad

Hallo allemaal,

Sinds een aantal jaar gebruiken wij XS4ALL Subnet (ik zal jullie de reden besparen, het is ook niet echt relevant voor mijn vraag).
Dit houdt in dat we de beschikking hebben over meerdere IP-adressen en daaruit kunnen kiezen.
Met een paar simpele muisklikken op de iMac kiezen we met welk IP-adres adres we het internet op willen gaan of willen e-mailen.

Ik ben zelf niet technisch en ben destijds door de XS4ALL helpdesk geholpen met de instellingen.
Er moesten namelijk zowel in de iMac als in het modem (FritzBox) wat dingetjes ingevoerd worden.

Sindskort heb ik een iPad en ik zou ook graag via deze iPad het internet op kunnen met deze IP's.

Probleem is echter dat ik niet zeker weet of dit mogelijk is.
En zoja, ik weet niet hoe ik dit allemaal instel.

XS4ALL wil of kan mij telefonisch niet meer helpen, zeggen dat dit niet hun ding is en dat alles wat nodig is aan instellingen op hun site te vinden is.
De helpdesk ondersteunt dit niet meer.
De instellingen zijn inderdaad te vinden maar niet voor gebruik met een iPad.

Weet iemand hier misschien iets meer over en kan iemand mij misschien helpen?
Iemand misschien ervaring met ondersteuning van Apple met zoiets?

Heel graag...


Groetjes
Bericht wijzigen/verwijderen

Reacties

  • Ik denk dat je gebruik maak op de iMac van netwerk profielen. Kun je eens omschrijven hoe je op de iMac de keuze maak om met een ander IP adres naar buiten te gaan?

    De iPad heeft overigens geen mogelijkheid om verschillende netwerk profielen aan te maken, de netwerk settings zouden dan elke keer handmatig aangepast moeten worden.
  • Ik heb er echt weinig verstand van...
    Via netwerkvoorkeuren, geavanceerd en dan TCP/IP verander ik de laatste twee cijfers van mijn IP.
    Ik kan kiezen uit 5 opeenvolgende getallen. 5 IP's dus.
    Mijn ip eindigt altijd op 38, 39, 40, 41 of 42. Ik kan kiezen.

    Maar uit jouw reactie maak ik voorzichtig op dat dit niet mogelijk is op een iPad?


  • May 2019 aangepast
    Je pas het IP adres handmatig aan, dus dat moet ook kunnen op de iPad.

    Wat is het totale ip adres wat ingevuld is op de iMac begint dat met 192?
Log In of Registreer om te reageren.