Geen geluid en indicatie vn nieuwe sms op beide iPhones

Ineens geen melding en indicatie vn nieuw sms op iPhone 8 en SE
Telenet provider
Geluid getest werkt vr andere apps
Als ik een sms verstuur is die ineens afgeleverd bij de andere en omgekeerd. Zijn beide op één Apple ID maar hadden voorheen dit probleem niet.
Ook sms vn andere geen meldingsgeluid en indicatie vn nieuw sms bericht.
Wat kan hier de oorzaak vn zijn ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als ik een sms verstuur is die ineens afgeleverd bij de andere en omgekeerd. Zijn beide op één Apple ID maar hadden voorheen dit probleem niet.


    Dat is omdat beide toestellen hetzelfde iCloud Apple ID gebruiken en omdat in Instellingen -> Berichten -> Stuur sms door is ingeschakeld.
  • April 2019 aangepast
    @timosha ivm zelfde Apple ID klopt ergens niet want dat was voorheen ook. Berichten doorsturen stond ook niet aan. Ik zag nu wel met verder te gaan kijken dat er bij berichten iMessage beide nummers aangevinkt stonden om iMessages te kunnen versturen en ontvangen op beide toestellen. Heb nu op ieder toestel het andere nummer afgevinkt. Weet niet hoe dit nu ineens zo was ingesteld. Kan je me soms zeggen hoe dit kan ? bedankt via dit antwoord toch een oplossing gevonden 👍👍👍
    Ik zie ook bij die instelling dat je dan vanuit een e-mail adres een iMessage kan versturen, is dat dan via de berichten ? Ik zie nergens een keuze, of ik zoek niet goed 😉
Log In of Registreer om te reageren.