"Dotfiles" gebruiken om OS X te installeren?

March 2014 aangepast in Algemeen
Dag Allemaal

Ik las op het internet veel over dotfiles voor je Mac te installeren, maar nu vroeg ik me af of er iemand al effectief gebruik van heeft gemaakt. Zelf sta ik er niet echt voor te springen, maar had eens graag geweten dat iemand al mee heeft gewerkt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, ik heb zogenaamde "dotfiles" (uit GitHub) al eens gebruikt om Unix software naar OS X te porteren.
  • En dat ging goed? Maar heb je dan ook de installatie van je gehele mac gedaan?
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    Dat ging inderdaad goed met het porteren van Unix software. Het is niet de bedoeling om het OS X besturingssysteem zo te installeren. Leg eerst maar eens uit van je van plan bent. Misschien praten we wel over verschillende dingen.
  • Ik zou mijn macbook pro opnieuw moeten installeren en configureren. Dus OSX Marvick zou ik gewoon opnieuw installeren, maar voor heel mijn config set zou ik eventueel willen overschakelen naar dotfiles.

    Ik las bijvoorbeeld dat je installaties en configuraties kunt uitvoeren, zo hoef ik niet bij mijn mac te blijven als deze bezig is met de installaties.

    Of alvast dat denk ik.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    Installeer of herinstalleer OS X Mavericks maar op de normale manier. Bij een herinstallatie wordt er trouwens niets aan de persoonlijke instellingen en software veranderd. Wat jij wil doen is moeilijk te ondersteunen op een forum. En als het mis gaat dan gaat het meestal serieus mis.
  • Toen ik de titel las dacht ik dat je grafieken wilde tekenen.
    http://www.graphviz.org/content/dot-language

    Maar dit gaat over andere 'dot' files. :-)
  • timoshatimosha    Moderator
    De TS reageert niet meer.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.