Een vraag over volledige schijftoegang waarin een voor mij vreemd programma staat.
Een vraag over volledige schijftoegang waarin een voor mij vreemd programma staat.
In macOs Mojave 10.14.4 - Instellingen, met rechtsboven de tab Privacy aangeklikt en dan linksonder de map Volledige schijftoegang geselecteerd staat een Programma met de naam "smbd" wat is dat voor een ding? Het is mij totaal onbekend. Het heeft geen toestemming, maar wat zou het zijn?
In macOs Mojave 10.14.4 - Instellingen, met rechtsboven de tab Privacy aangeklikt en dan linksonder de map Volledige schijftoegang geselecteerd staat een Programma met de naam "smbd" wat is dat voor een ding? Het is mij totaal onbekend. Het heeft geen toestemming, maar wat zou het zijn?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Het is eigenlijk echt wat ik schreef: een SMB daemon! De SMB daemon is onderdeel van het macOS systeem en staat in de directory /usr/sbin/. Wat die bij jou onder Privacy staat te doen weet ik niet.
smbd is the server daemon that provides filesharing and printing services to Windows clients. The server provides filespace and printer services to clients using the SMB (or CIFS) protocol. This is compatible with the LanManager protocol, and can service LanManager clients. These include MSCLIENT 3.0 for DOS, Windows for Workgroups, Windows 95/98/ME, Windows NT, Windows 2000, OS/2, DAVE for Macintosh, and smbfs for Linux.
Misschien is het dan toch van Apple’s server, of van mijn nogal recent aangeschafte Brother All in One printer?
Ik zal me er maar niet teveel zorgen over maken. En nogmaals dank voor deze hulp uitleg.
(Ik kreeg zelf geen screendump toegevoegd had het wel aangewezen, maar het werd niet geüpload en daarna zag ik de mogelijkheid niet meer op de Mac, nu op de iPhone zie ik de mogelijkheid wel.)