Geen internetverbinding op laptop als Iphone er naast ligt

Beste,

Sinds vanmorgen heb ik het volgende probleem:
Ik kan op de laptop geen verbinding maken met het internet wanneer mijn IPhone naast de laptop ligt en op beide apparaten Wifi ingeschakeld is.
Als ik de Wifi van de IPhone uitzet, is het probleem op de laptop opgelost en laden webpagina's zich probleemloos.


Dit probleem doet zich voor sinds vanmorgen. Het enige wat er veranderd is, is dat vannacht ios 12.2 op de IPhone geinstalleerd is.
Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben en wat is de oplossing?

Bij voorbaat dank

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Goh wat een vreemde gewaarwording, het lijkt erop dat je iPhone alle wifi opeist en dit je laptop niet kan 'bereiken'. Iets wat vroeger wel aan de orde was, maar tegenwoordig met de snellere verbindingen niet snel voorvalt buiten op plekken waar veel apparaten hetzelfde netwerk gebruiken (hotel).

    Heb je de iPhone al eens geforceerd herstart? Je apparaat kun je geforceerd herstarten via deze stappen: https://www.appletips.nl/geforceerd-herstarten/
  • Is de laptop niet verbonden met hotspot van de iPhone?
  • @Wesley:
    Ik woon in een buitengebied met maar 2,7M down, dus heel snel is het hier niet....
    Maar tot gisteren Niks aan de hand, maar sinds vanmorgen dus dit probleem.
    Ga eens kijken naar het hotspot verhaal van Jemmie. Al heb ik verder niks veranderd qua instellingen van zowel laptop als Iphone.
Log In of Registreer om te reageren.