Gmail account in Apple mail app schakelt off-line

April 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
In mijn mail app van Apple heb ik ook 2 gmail-accounts toegevoegd. Dat werkte tot voor de laatste update 10.14.4 altijd prima. Nu gedraagt zich de gmail-account vreemd. Als ik mail opstart start hij ook de gmail-account op. Email wordt gewoon opgehaald. Ik laat de mail app openstaan en ga wat anders doen b.v. surfen met Safari. Na een tijdje keer ik terug naar de email app en zie dan achter de gmail map in b.v. inbox (maar ook bij "verstuurd") een tilde ~ teken staan. De gmail account blijkt off-line te zijn! Ik hoef maar op het tilde teken te klikken en gmail is weer actief en haalt weer mail op. Ik heb al van alles geprobeerd zoals account verwijderen en weer aanmaken maar het fenomeen blijft zich voordoen. Het lijkt wel of er een time-lock op zit.Is dit een bug of ben ik de enige die dit heeft?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb er ook last van. Ik heb er 3 gmail accounts. Maar er is maar 1'tje die er last van heeft. Het zal een bug zijn.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Er waren inderdaad problemen met Gmail sinds macOS Mojave 10.14.4. Google heeft dit opgelost, mocht het nog niet werken kun je het beste het account verwijderen uit de Mail app en opnieuw toevoegen.
Log In of Registreer om te reageren.