Na herinstallatie iMac kan ik iPhone niet met iTunes syncen

March 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Onlangs heb ik mijn iMac opnieuw - schoon - geïnstalleerd (Mavericks). Daarna wil iTunes niet meer synchroniseren met m'n iPhone (en m'n iPad). Ik krijg de foutmelding dat deze computer niet meer is geautoriseerd voor aanschaffingen die op deze iPhone staan. Ik moet dus de imac autoriseren. Als ik dat doe krijg ik de melding dat deze computer al geautoriseerd is! Dat kan ik tig keer doen maar steeds draai ik in kringetje rond. Ik heb ook de mac al gede-autoriseerd en opnieuw geautoriseerd maar ook dat maakt niets uit. Apple support kwam met dezelfde adviezen die ik al had geprobeerd.
Ik maak m'n iPhone back ups op iCloud. De koppeling aan iTunes gebruik ik voor het syncen van muziek en foto's en voor het managen van mijn apps. Ik kan nu dus geen app van plaats veranderen want als ik dat probeer en op Apply klik krijg ik die foutmelding dat de computer niet meer gemachtigd is enz., zie hierboven.

Toelichting:
Om wat voor reden dan ook kon ik na de herinstallatie mijn reservekopieën (Time Machine op Time Capsule) niet meer benaderen. Ik heb dus echt alles opnieuw moeten doen, ook mijn iTunes weer reconstrueren. In iTunes stonden na het weer inloggen in iCloud ongeveer 30 iOS apps van de circa 300 die ik heb aangeschaft. Via Purchased heb ik ze weer opnieuw kunnen downloaden. Ik was ook mijn ebooks kwijt (niet allemaal aangeschaft in de store, maar ik had gelukkig een lokale back-up dus ook dat is weer opgelost. En toevallig had ik kort voor de herinstallatie een iTunes Match abo genomen zodat ik ook mijn muziek weer kon herstellen.

En nou hoop ik dus dat er een genius op dit forum is die de medewerker van Apple Support kan verslaan... ;-)

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    Heb je al geprobeerd om alle aankopen op de iPhone/iPad over te zetten naar iTunes? Dan weet iTunes ook welk App Store Apple ID er op de iPhone/iPad gebruikt wordt.
  • Hoe doe ik dat? (Alle acties moet ik toch bevestigen met Pas toe / Apply? en dan loop ik tegen mijn autorisatieprobleem aan?)
  • timoshatimosha    Moderator
    De iPhone/iPad aansluiten aan de Mac. Dan iTunes opstarten. In de linkse zijbalk rechts klikken op het iPhone/iPad icoontje en "aankopen overzetten" kiezen.
  • Gedaan, maar dit helpt helaas niet want als ik daarna probeer een app te verplaatsen naar een andere bladzij krijg ik weer dezelfde melding:
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2014 aangepast
    Dat betekent dat er op de iPhone content staat die werd aangekocht met een ander Apple ID dan het Apple ID waar de computer mee geautoriseerd werd. Dit kan ook gebeuren als je meerdere App Stores gebruikt met een ander Apple ID. In dat geval moet je de computer autoriseren voor elk Apple ID.

    Staat er een jailbreak op die iPhone?
  • Nee, geen jailbreak.

    Bij de transfer kwam er ook inderdaad een mededeling dat er twee aankopen niet konden worden overgezet, maar na het klikken op OK gingen de transfer van alle andere apps gewoon door.

    De twee apps die niet werden overgezet waren Numbers (terwijl Pages en Keynote met het zelfde andere account waren aangeschaft en wel gewoon werden overgezet) en iTunes U die gewoon met het standaard (mijn enige) Apple ID was gekocht.

    Ik kan trouwens wel foto's syncen dus het probleem beperkt zich echt tot de autorisatie / Apple ID.

  • Heb je dit al geprobeerd?

    http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

    Misschien eerst alle Mac's en PC's verwijderen, en dan opnieuw opstarten (kan altijd helpen :) ) En dan opnieuw machtigen. In de iTunes store.
  • @Maurice, Heb ik inderdaad gedaan. Was me ook door Apple Support aanbevolen. Maar helaas, helpt niet. Bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.