Na herinstallatie iMac kan ik iPhone niet met iTunes syncen
Onlangs heb ik mijn iMac opnieuw - schoon - geïnstalleerd (Mavericks). Daarna wil iTunes niet meer synchroniseren met m'n iPhone (en m'n iPad). Ik krijg de foutmelding dat deze computer niet meer is geautoriseerd voor aanschaffingen die op deze iPhone staan. Ik moet dus de imac autoriseren. Als ik dat doe krijg ik de melding dat deze computer al geautoriseerd is! Dat kan ik tig keer doen maar steeds draai ik in kringetje rond. Ik heb ook de mac al gede-autoriseerd en opnieuw geautoriseerd maar ook dat maakt niets uit. Apple support kwam met dezelfde adviezen die ik al had geprobeerd.
Ik maak m'n iPhone back ups op iCloud. De koppeling aan iTunes gebruik ik voor het syncen van muziek en foto's en voor het managen van mijn apps. Ik kan nu dus geen app van plaats veranderen want als ik dat probeer en op Apply klik krijg ik die foutmelding dat de computer niet meer gemachtigd is enz., zie hierboven.
Toelichting:
Om wat voor reden dan ook kon ik na de herinstallatie mijn reservekopieën (Time Machine op Time Capsule) niet meer benaderen. Ik heb dus echt alles opnieuw moeten doen, ook mijn iTunes weer reconstrueren. In iTunes stonden na het weer inloggen in iCloud ongeveer 30 iOS apps van de circa 300 die ik heb aangeschaft. Via Purchased heb ik ze weer opnieuw kunnen downloaden. Ik was ook mijn ebooks kwijt (niet allemaal aangeschaft in de store, maar ik had gelukkig een lokale back-up dus ook dat is weer opgelost. En toevallig had ik kort voor de herinstallatie een iTunes Match abo genomen zodat ik ook mijn muziek weer kon herstellen.
En nou hoop ik dus dat er een genius op dit forum is die de medewerker van Apple Support kan verslaan... ;-)
Ik maak m'n iPhone back ups op iCloud. De koppeling aan iTunes gebruik ik voor het syncen van muziek en foto's en voor het managen van mijn apps. Ik kan nu dus geen app van plaats veranderen want als ik dat probeer en op Apply klik krijg ik die foutmelding dat de computer niet meer gemachtigd is enz., zie hierboven.
Toelichting:
Om wat voor reden dan ook kon ik na de herinstallatie mijn reservekopieën (Time Machine op Time Capsule) niet meer benaderen. Ik heb dus echt alles opnieuw moeten doen, ook mijn iTunes weer reconstrueren. In iTunes stonden na het weer inloggen in iCloud ongeveer 30 iOS apps van de circa 300 die ik heb aangeschaft. Via Purchased heb ik ze weer opnieuw kunnen downloaden. Ik was ook mijn ebooks kwijt (niet allemaal aangeschaft in de store, maar ik had gelukkig een lokale back-up dus ook dat is weer opgelost. En toevallig had ik kort voor de herinstallatie een iTunes Match abo genomen zodat ik ook mijn muziek weer kon herstellen.
En nou hoop ik dus dat er een genius op dit forum is die de medewerker van Apple Support kan verslaan... ;-)
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Staat er een jailbreak op die iPhone?
Bij de transfer kwam er ook inderdaad een mededeling dat er twee aankopen niet konden worden overgezet, maar na het klikken op OK gingen de transfer van alle andere apps gewoon door.
De twee apps die niet werden overgezet waren Numbers (terwijl Pages en Keynote met het zelfde andere account waren aangeschaft en wel gewoon werden overgezet) en iTunes U die gewoon met het standaard (mijn enige) Apple ID was gekocht.
Ik kan trouwens wel foto's syncen dus het probleem beperkt zich echt tot de autorisatie / Apple ID.
http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
Misschien eerst alle Mac's en PC's verwijderen, en dan opnieuw opstarten (kan altijd helpen ) En dan opnieuw machtigen. In de iTunes store.