Externe opstartschijf ziet interne Fusion drive niet

Hallo,
Om met Adobe CS5 te kunnen blijven werken, heb ik een externe opstartschijf moeten maken met OS Sierra. Zodra ik die fysiek aansluit op mijn nieuwe iMac, ziet ‘ie in de Finder kolom de interne Fusion Drive van de iMac (APFS) niet, maar alleen een 'MacBook Pro (2)' met de specificaties van de iMac, waar ik verder niet in kan:


De externe opstartschijf is gemaakt op een andere computer, mijn MacBook Pro met OS Sierra. Als ik hem daarop aansluit, kan ik de interne schijf van dat aangesloten apparaat wél zien (en via AFP bestandsdeling zelfs die APFS Fusion Drive van de iMac, dus het lijkt geen leesprobleem van Sierra naar AFPS)! Mijn MacBook Pro en mijn externe opstartschijf met OS Sierra kunnen dan 'gewoon' lezen en schrijven op de Fusion Drive van de iMac (APFS, Mojave). Dat verbaast me. Kunnen oudere Mac-OS-versies dan High Sierra dan toch lezen/schrijven op schijven met APFS-indeling?

Zou dit te maken kunnen hebben met die APFS-formattering van de Fusion Disk? Of wellicht een hele andere oorzaak/oplossing, bijv. doordat de opstartschijf gemaakt is vanaf de MacBook Pro en de geïnstalleerde Macintosh HD niet meer gewijzigd kan worden? Ik heb al een stuk of tien andere oorzaken vergeefs nagelopen, zoals permissies, deling- en firewall instellingen, en weet het niet meer…).

Alvast bedankt voor het meedenken!
Log In of Registreer om te reageren.