printen naar pdf op andere formaten

February 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Op mijn oude iMac (OSX 10.9.5), waar dezelfde a4 laserprinter aanhangt, kon ik (in de print-dialog) een aangepast formaat aanmaken om afwijkende pdf's te maken (a3, vierkant of extreem lang).
Sinds ik een nieuwe iMac heb (OSX 10.14.3) is de optie "aanpaste formaten" grijs.

Is hier een oplossing voor ?

Reacties

  • Op mijn oude iMac met HP 1320 zw-w laserprinter (alleen a4), maakte ik regelmatig pdf bestanden op afwijkende formaten via het print-dialog > bewaar als pdf.
    De HP driver kende daarvoor het menu-item “Aangepaste formaten”.
    Op die manier kon ik b.v. een a3 pdf maken om elders te printen of om pdf’s met grotere afbeeldingen te kunnen bewaren.
    Op mijn nieuwe iMac (met dezelfde printer, dezelfde driver en Mojave) lukt dat niet meer. De optie “Aangepaste formaten” is grijs. Ook in het dialoogvenster van de (speciaal daarvoor gedownloade) driver PDFWriter is de optie grijs.

    Als ik alle printers verwijder in de systeemvoorkeuren/printers en scanners, is de optie “Aangepaste formaten” wel beschikbaar, maar de op die manier aangemaakte en bewaarde formaten zijn niet meer beschikbaar zodra ik de printer opnieuw heb ingesteld.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.