Kopieren naar een externe HD wachtwoord vereist.

Als ik iets verplaats vanaf de Mac naar één van mijn twee externe harde schijven dan moet ik bij één van deze telkens mijn inlog/beheerders wachtwoord van de computer opgeven alvorens het de kopie maakt. Hoe kan dat? en hoe hef ik dat eventueel op?

Er staat in een boodschap: Voor het wijzigen van ‘De naam van de bewuste externe HD” zijn naam en wachtwoord van een beheerder vereist. Klik op “Identiteitscontrole” om ....... (het bewuste bestand) te verplaatsen. Naar de andere externe schijf heb ik dat gedoe niet.

De bewuste schijf info geeft aan:
Alleen lezen
system - Lezen en schrijven
Wheel - Alleen lezen
Everyone - Alleen lezen

De andere:
Je toegangsrechten zijn aangepast:

Hier mijn naam (ik) - Lezen en schrijven
staff - Lezen en schrijven
everyone - Alleen lezen

Moet ik het daarin zoeken misschien?

Gek dat. staff en wheel verschil in de benaming.
En dat system en mijn naam verschil. Waarom zou dat zijn?

Reacties

  • Ja, daar moet je het inderdaad zoeken.
    Als je op het plusje onder het overzicht van de gebruikers met de rechten klik kun je jezelf toevoegen en lees en schrijf rechten geven..

    Vervolgens kun je met het pijltje naast het radartje rechten kiezen voor 'Pas toe op ingesloten onderdelen'

    Nu zou jij bestanden op de externe schijf moeten kunnen zetten zonder dat je een wachtwoord hoef op te geven.
  • Mijn hartelijke dank. Dat is een oude wetenschap die ik in de loop der jaren was vergeten. Fijn. 👍🏻 Ik heb je instructies precies opgevolgd en ik zie nu een blauwe verloopbalk met tekst: Bevoegdheden toepassen op .......... HD. Toch lijkt het dat het blijft hangen. Het duurt nu al een minuut of wat. Oh hij doet het. Nogmaals dank.
  • Weer een probleempje, nu laat de betreffende HD zich niet meer verwijderen. Blijft gewoon op het bureablad staan. Kopieren gaat nu wel perfect.
  • Waarschijnlijk is deze op de achtergrond nog bezig, ik zou de schijf even aangesloten laten en over een half uurtje nogmaals proberen.
  • Heeft zich vanzelf hersteld. Na een uurtje i.v.m. avondeten weg vd computer, uit sluimerstand ontwaakt was hij afgekoppeld. Daarna vanouds. 👍🏻
  • Goed te horen dat het opgelost is.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.