iMac Mojave Programmamap instelling probleem

January 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Ik heb de nieuwste i7 iMac nog net 2018 met Mojave en de nieuwste systeem versie. Pas geupdate naar de nieuwste versie maar bij de de versie ervoor had ik ook opeens na verloop van tijd al het hiernavolgende probleem. Hetzelfde had ik op mijn oude 2009 iMac ervoor. Het was een schoon systeem, dus het is niet meegekomen. Als ik mijn programmamap open dan is hij steevast klein en moet ik hem opschalen, maar ook klik ik altijd op verberg de knoppenbalk en dan op maak standaard. Doch ook die knoppenbalk is weer uitgeklapt of moer ik zeggen in zicht als ik na het afsluiten of herstarten vd Mac hem weer nieuw open. De voorkeur wordt niet vastgehouden dus. Hoe krijg ik dat weer goed? en hoe ontstaat zoiets?

Bij oplossing ben ik degene die hem geeft zeer erkentelijk.

Reacties

  • Ik worstel hier (de vraag) nog steeds mee. Verder voor de beheerders, is er geen mogelijkheid om achteraf hier gemaakte typ of schrijffouten te verbeteren. Je ziet ze gek genoeg altijd over het hoofd maar ze springen er echt uit na plaatsing.
  • KorKor
    February 2019 aangepast
    Het zou op de volgende manier moeten gebeuren:
    1. Open een nieuwe Finder window
    2. Hou de command (⌘) toets ingedrukt, terwijl je de grootte van het venster aanpast
    3. Sluit het venster dat je net hebt aangepast, met het rode knopje linksboven
    4. Hou de alt (⌥) toets ingedrukt, terwijl je met de rechter muisknop ingedrukt klikt op het Finder icoon in de Dock, klik in het menu dat zich nu opent op de optie Start opnieuw




    PS, je kunt tot één week na het plaatsen de tekst aanpassen door op het tandwieltje boven je bericht te klikken (wordt zichtbaar als je je muis boven je bericht houd).


  • February 2019 aangepast
    Oké bedankt voor het antwoord en de uitleg over het aanpassen van de tekst. Gelijk al gebruik van gemaakt, want anpassen was ook geen gezicht 😊
  • Nog even, de instelling was een dag later alweer teniet. Opnieuw dan blijft het een poosje werken, maar de volgende dag na opstarten is het weer teniet. Wat is daar nu toch de oorzaak van?
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2019 aangepast
    Geef nog even aan welke "handige tooltjes" van derden je gebruikt. Het lijkt er op of er een resident proces is dat iets doet met Finder.
  • Dat is een goeie vraag. Door de jaren heen zijn er natuurlijk behoorlijk wat tooltjes in gebruik. Zou zo niet weten welke dus ik zou denkelijk een aardige lijst moeten maken. Nu zit ik niet zo vaak meer achter de Mac, werk meer met iPhone en iPad dus moet dat i.v.m. andere voorgasnde werkzaamheden even op zich laten wachten. Zodra ik weer voor de Mac zit en mij weer begin te ergeren, dan kom ik hier weer even terug. Dus niet vandaag.
  • timoshatimosha    Moderator
    Door de jaren heen zijn er natuurlijk behoorlijk wat tooltjes in gebruik.


    En daar zal er wel eentje tussen zitten dat het probleem veroorzaakt. Succes verder.
  • Dank je zover.
Log In of Registreer om te reageren.