Kleuren bestaande tags Bestanden app in iOS wijzigen

Is het mogelijk om in de Files app op iOS van bestaande tags de kleur te veranderen? Het lukt met wel de naam aan te passen, maar ik vind geen optie om de kleur te veranderen. Ik heb voor iCloud Drive van mijn werk alleen toegang via een iPad, mijn werk-pc is dichtgetimmerd Windows.

Tnx!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee dit kan alleen gebeuren via een mac computer.
  • KorKor
    January 2019 aangepast
    Jawel, kan wel in iOS. In de bestanden App, tik voorzichtig op het bestand en hou het even ingedrukt, als het goed is zie je de zwarte balk met opties verschijnen. Schuif die balk, dmv. het rechter driehoekje tot je bij Tags uitkomt. Tik daarop....



  • Hoi Kor, dank voor je suggestie. Maar op die manier kun je niet de kleur van bestaande tags aanpassen, of wel? Mij lukt het in ieder geval niet.
  • KorKor
    January 2019 aangepast
    Jawel, ik heb mijn bestand van niks naar groen veranderd. Het is dan ook zichtbaar op de iMac.

    Even testen, de andere kant op. Ja, dat lukt ook. Op mijn Mac de tag naar rood veranderd en toen op mijn iPhone weer weggehaald. Krijg je dit scherm op iOS?


  • Wat jij waarschijnlijk hebt gedaan, is een andere tag kiezen bij een bestand en de oude 'deselecteren'.

    Bij mij hebben de tags niet een kleur als naam. Ik heb een systeem met aangepaste tags, waarin bijvoorbeeld contexten (werk, privé, nevenactiviteiten, etc) oranje zijn, types bestanden (pdf, epub, doc etc) rood en inhoudelijke thema's blauw. Nu wil ik het kleurensysteem aanpassen en bijvoorbeeld de bestaande tag 'PPT' een andere kleur geven. Maar dat lukt niet op iOS. En mijn vraag is of het inderdaad niet kan, of dat het aan mij ligt.
  • Oh, sorry nu begrijp ik wat je bedoeld. Helaas gaat het wijzigen van de kleur van een Tag niet zoals bij een Mac dat wel gaat.

    Het enige dat ik kan verzinnen is bij alle files met de Tag PPT een Tag met de naam TEMP toevoegen, dan de PPT Tag wissen, een nieuwe PPT Tag aanmaken met de gewenste kleur en dan alle files met de Tag TEMP de nieuwe PPT weer teruggeven en vervolgens de TAG TEMP wissen. Wel bewerkelijk als het veel files zijn.
  • Jup, dat zou best een klus zijn. Heb maar even een tijdelijk inlogaccount op mijn eigen mac gemaakt waar ik stilletjes mijn werk-Apple ID als primair heb ingesteld. Kon ik gewoon de tags wijzigen... Was minder bewerkelijk. :-)
Log In of Registreer om te reageren.