Fotolader ziet maar de helft van mijn foto's

January 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Hallo,

Wie kan mij helpen??

Ik wil de foto's (5084 stuks) overzetten naar een externe harde schijf. Dit doe ik via de iMac van mijn partner, dus een ander Apple ID.
Dit kan via fotolader. Als ik mijn iPhone aansluit op de iMac en dan bij fotolader kijk, ziet hij maar 2580 foto's...
Wie kent dit probleem?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Zijn alle foto's lokaal aanwezig op je iPhone? Als ze in iCloud staan en niet lokaal zie je op je iPhone alleen een snelkoppeling. Dit is te herkennen aan het wolkje bij de foto, als je de foto dan groot weergeeft wordt deze ingeladen. Het kan zijn dat om die redenen fotolader de foto's niet ziet. Het optimaliseren van je fotobibliotheek uitschakelen kan helpen. https://www.appletips.nl/hoe-werkt-de-optimalisatie-van-icloud-fotobibliotheek/
  • Hoi Wesley,

    Dankjewel!
    Als ik ze op iCloud bekijk zie ik wel de 5000 foto's. Hoe kan ik zien of er een wolkje bij staat, dus of deze niet lokaal staan op mijn iPhone?

    Ik heb het optimaliseren ook uitgezet maar dit helpt niet :(

    Heb je nog andere tips of tricks?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het wolkje staat op je iPhone in het overzicht van al je foto's of onderaan op de foto als je deze opent. Maar als je het optimaliseren hebt uitgezet zou het goed moeten komen. Let wel, de foto's worden gedownload als de iPhone wordt opgeladen.
Log In of Registreer om te reageren.