OPGELOST! Hoe krijg ik mijn boeken weer terug in iBooks/Boeken?

December 2018 aangepast in macOS 10.14 Mojave
Sinds enige tijd krijg ik mijn epub-bestanden niet meer geopend met iBooks, of Boeken zoals dat tegenwoordig heet. Let wel, het gaat hier om de app voor Mac OSX.
Ik krijg bij het openen van de app de volgende melding:

Boeken heeft geen toegang tot je bibliotheek.
Controleer of de schijf met je bibliotheek is aangesloten en klik op ‘Probeer opnieuw’.
Locatie bibliotheek: (null)
Je kunt je bibliotheek ook opnieuw instellen en vervolgens inloggen om je aangeschafte boeken te bekijken en opnieuw te downloaden.


En hoe vaak ik ook op de knop “Stel bibliotheek opnieuw in” klik, er komt geen enkele mogelijkheid om de bibliotheek opnieuw in te stellen. Ook als ik de desbetreffende boeken opzoek in de bibliotheek en daar probeer een epub-bestand te openen met Boeken, krijg ik dezelfde mededeling.

Nu vond ik iBooks al het meest waardeloze programma op de Mac, het is er nu niet beter op geworden. Overigens wil ik het alleen maar gebruiken om te zien welk boek er schuilgaat achter de soms nietszeggende bestandsnamen. Lezen met deze app doe ik toch niet.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Theo

Reacties

  • December 2018 aangepast
    Je schrijft in de titel dat het opgelost is, zou je misschien de oplossing willen delen zodat dit andere met hetzelfde probleem zou kunnen helpen?
Log In of Registreer om te reageren.