WD schijf is niet te wissen, formateren, etc.

Ik ben al weken bezig mijn harde schijf weer leesbaar te krijgen. Deze schijf, een WD 2 TB, was steeds mijn Time Machine (ik gebruik nog 2 andere externe schijven als backup). Ik heb op diverse sites gekeken, ben al bezig met commando's in terminal, maar ik krijg de schijf niet aan de praat (als in lezen en/of schrijven).
Ook wissen, formateren, etc. via Schijfhulp lukt niet.
Zo krijg ik bij wissen (en ook formateren) deze melding:



De schijf is niet geactiveerd, zo lijkt het.

Heeft iemand een oplossing?

Groet, Rick

Reacties

  • Heb precies hetzelfde probleem, wie heeft de oplossing?
  • January 2019 aangepast
    Uiteindelijk bleek de schijf, ca. 4 jaar oud, fysiek stuk (laten nakijken bij een officiële apple-dealer). Niets meer aan te doen.
  • Ik kreeg dit zelfde probleem met een nieuwe WD schijf. Omdat ik 2 identieke WD schijven had besteld, probeerde ik het daarna met de andere schijf. Ik deed het op dezelfde manier via het schijfhulpprogramma, zoals ik het altijd deed met een nieuwe schijf. Maar ook bij de tweede WD, mislukte het en deed de schijf daarna niks meer. Toen zag ik in het bijgeleverde boekje een link naar hoe je de schijf voor mac kunt formatteren en met wat verder klikken is het geluk beide schijven te formatteren. Heel snel en gemakkelijk. Dit is de link waarbij het bij mij lukte:
    https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=3865&lang=en#highsierra
  • Oud topic, maar goed:

    Mijn schijf was stuk, ik heb uiteindelijk voor een andere schijf gekozen.
Log In of Registreer om te reageren.