Installatie (Office 365) lukt niet. Blijft hangen op Pakketscripts uitvoeren.

Hallo,

Ik heb een uur geleden het Office 365 programma opnieuw proberen te installeren. Dit deed ik omdat ik sinds een aantal dagen (na mijn update naar Majove) problemen heb met werken in Word en Powerpoint. In principe zou je Office 365 moeten kunnen updaten, maar omdat ik een studentversie heb, schijnt dit niet mogelijk te zijn. Toen heb ik Office 365 van mijn computer verwijderd (met extra behulp van CleanMyMac3).

Nadat ik een nieuwe versie had gekocht via mijn studentenportaal, deze downloade en installeerde, bleef de installatie hangen bij 'Pakketscripts' uitvoeren. Ik heb op basis van tips van jullie al het volgende geprobeerd: 'cmd alt esc'. Toen heb ik het installatieprogramma gestopt. Dat dacht ik...

Maar vooralsnog kan ik mijn computer niet afsluiten. Raar is wel dat ik nu PowerPoint en Word enzo kan openen (zijn ook vernieuwd qua versie). Maar het volgende pictogram blijft in beeld staan:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog mijn laptop kan afsluiten? En dat de installatie dus wordt onderbroken?

En is het normaal dat ik de programma's van Office nu kan openen terwijl de installatie nog loopt? Of moet ik uiteindelijk alsnog de hele installatie en het programma verwijderen?

Met groeten van,
Suus

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2018 aangepast
    Het kan al eens gebeuren dat bij een pkg installatie van software van derden de installatie blijft hangen op 'Pakketscripts' uitvoeren. Dat is in principe niet erg omdat de installatie al gedaan is.

    Je kan twee dingen doen:
    1) De installatie stoppen in de Activiteitenweergave. Dan moet je wel weten hoe de installer heet.
    of
    2) De Mac uitschakelen met de aan/uit knop en opnieuw opstarten.

    Dit probleem treedt alleen op met software die een pkg installer gebruikt.
  • Je kunt een programma ook stoppen met het appeltje en dan "forceer stop" te kiezen.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2019 aangepast
    Een pkg installer die blijft hangen kan men niet stoppen met "forceer stop". Een pkg installer werkt met superuser rechten.
Log In of Registreer om te reageren.