Wachtwoord kwijt van de sleutelhanger "lokale onderdelen".

February 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik mijn account op de IMac open komen er meteen pop-ups waarin naar mijn wachtwoord voor de sleutelhanger 'lokale onderdelen' gevraagd wordt. Helaas heb ik dat niet. Waarschijnlijk heb ik door een nieuw inlog wachtwoord (voor mijn account) aan te maken dit probleem veroorzaakt. Er zit Mavericks 10.9.1 op.
Maar nu.....? Ik ben een beginnende Mac gebruiker.... :(
Ik hoop dus op een super duidelijk uitleggend antwoord...

Alvast super bedankt!
Manon

Reacties

  • ik heb dit probleem ook gehad en me hieraan ge-ergerd want je krijgt om de haverklap en te pas en onpas een pop-up om weer eens een wachtwoord in te vullen (omdat bv je mail wil checken of er nieuwe mail is, je agenda geupdated moet worden enz)
    ik heb de oplossing gevonden door een nieuwe sleutelhanger aan te maken. Je moet dan weliswaar alle wachtwoorden weer een keer opnieuw inullen maar een keer ingevuld worden ze wel onthouden.
  • Voor iedereen die dit leest, ik had dit probleem ook en alle oplossingen die ik kon vinden werkte niet. Helaas, ook de bovenstaande niet. Maar ik heb het gevonden, de enige werkende fix van Apple zelf:

    http://support.apple.com/kb/TS5362
  • Ik had hetzelfde probleem bij OS X 10.9.5. Geen van de gevonden oplossingen werkte. De bestanden in Library verwijderen, en zelfs in de root van de computer de inloggegevens aangepast, maar dit werkte allemaal niet...
    Het probleem was gelukkig opgelost door een NIEUWE ACCOUNT aan te maken. Zo simpel...!!
    Ga naar Systeemvoorkeuren; Gebruikers en groepen. Ontgrendel het hangslot, druk op de plus, en vul de gegevens voor een nieuw account in.
    Ik heb zelf de oude account volledig verwijderd.
Log In of Registreer om te reageren.