Optimaliseer Mac opslag blijkt bron van ellende

Bij het nalopen van de mogelijkheden om Siri uit te schakelen - ik heb er niks aan - heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering het vinkje bij Optimaliseer Mac opslag verwijderd EN GAUW WEER TERUGGEZET. Maar het leed was al geschied, en de Verschrikkelijke Traagheid was weer een feit, omdat de hele iCloud inhoud op mijn Mac wordt teruggezet. Afgezien van het feit dat ik zowel die strandballerige stroperigheid ontzettend vervelend vind, vind ik ook dat niet te remmen terugzetten heel erg vervelend, terwijl ik het nu juist zo prettig vond om mijn harde schijf zo weinig mogelijk te vullen omdat dat echt in snelheid scheelt! Mijn foto's heb ik altijd op een externe schijf opgeslagen, en vanuit die externe schijf werd er bij mijn weten ook gesaved naar iCloud. Heeft iemand een tip hoe ik tenminste die op mijn interne schijf ongewenst teruggezette foto's weer veilig kan verwijderen? Alvast bedankt voor de hulp!

Reacties

  • Ik vermoed dat ik mijn vraag over de optimalisering van de opslag op mijn Mac net zo ingewikkeld heb gesteld als de beschrijving van Apple zelf bij het vinkje van die optimalisatie. Hoe krijg ik de opgeslagen data, pakweg 400 Gb, van mijn computer af? Moet ik het vinkje bij Optimaliseren toch WEL weghalen? Ik vind de formulering van Appel gewoon niet helder. Moet ik misschien uitloggen uit iCloud en de hele bubs opnieuw aanvangen? Ik hoef verder ook niet alles automatisch in iCloud te dumpen. Kan ik gewoon op eigen gezag iCloud bedienen? Ook in dat geval blijkt uit de formulering van Apple niet duidelijk of ik data kwijt raak of behoud als ik overga op handmatig. Wie leidt mij de eerste keer langs de voor mij nieuwe valkuilen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.