Locatievoorzieningen iPad is niet te activeren

November 2018 aangepast in iOS 12
Na installatie van iOS 12.1 op mijn iPad Air zijn al mijn locatievoorzieningen uitgevinkt. Ik volg dit pad: Instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen. Het schuifje is grijs, het werkt niet, want het blijft uitgegrijsd. Aldus is het aanzetten van Locatievoorzieningen onmogelijk. Ook het oproepen van mijn locatie via de kaartenapp Maps.me of een andere kaartenapp loopt dood op het uitgegrijsde schuifje. Ook een zachte en harde reset leverde geen resultaat op. Wie weet raad?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens de iPad via iTunes herstelt zonder reservekopie terug te plaatsen. Is dit nog steeds zo? Nee, dan kan je opnieuw herstellen en reservekopie terugplaatsen en zien of het probleem in de reservekopie zit of niet.

    Zit het in de reservekopie. Dan kan je opnieuw de iPad herstellen en kiezen om als nieuw in te stellen en achteraf iCloud in te loggen. Om zo aan jouw gegevens te kunnen. Applicaties zal je zelf opnieuw moeten downloaden.
  • Ik ben met je advies naar de PhoneDokter gegaan. Ze hebben de zojuist bijgewerkte iOS-versie 12.1.1 overschreven met een nieuw exemplaar. Dat was voldoende om de uitgegrijsde knop van de Locatievoorzieningen weer actief te krijgen. Een reden voor de merkwaardige fout konden ze niet geven. Maar ik ben blij met het resultaat.
  • QuintenQuinten    Moderator
    December 2018 aangepast
    De reden is heel simpel: een bug die in jouw iOS versie zat die zichzelf niet kon oplossen.

    Maar leuk dat is opgelost. Mag ik deze discussie sluiten?
Log In of Registreer om te reageren.