Foto bibliotheek toegankelijk maken vanaf Mac en Windows, kan dat?

Op mijn Mac heb ik mijn fotobibliotheek staan die ik wil verplaatsen naar een externe harde schijf, zodanig dat mijn vriendin met haar Windows PC er ook gebruik van kan maken. Echter, voor de Mac heeft de externe schijf waar de Foto's Library op komt te staan een AFPS of een Mac OS Uitgebreid (journaled) structuur nodig, die voor haar Windows PC onleesbaar is. Hoe kan ik mijn foto bibliotheek dusdanig opslaan dat we er beide bij kunnen?
Alvast dank voor de hulp!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2018 aangepast
    Je kan Paragon HFS+ voor Windows kopen. Maar ik denk dat Windows niet veel kan doen met de Apple Fotobibliotheek. En als je toch gaat rommelen in de bibliotheek met Windows is het goed mogelijk dat die niet meer bruikbaar is op de Mac.

    https://www.paragon-software.com/nl/home/hfs-windows/

    De iCloud Fotobibliotheek kan men wel bewerken in Windows.
  • Hmmm,... dank voor de tips. iCloud fotobibliotheek gaat hem niet worden, daar is ie veel te groot voor, bovendien ben ik niet zo'n fan van cloudopslag. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ik de enige ben met deze situatie,...
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik kan mij haast niet voorstellen dat ik de enige ben met deze situatie,...


    Misschien zijn er wel meer mensen met die situatie. Maar dat verandert niets aan het probleem.

    De macOS (OS X) Fotobibliotheek is een geïndexeerde bibliotheek. Als je er in slaagt om Windows zo ver te krijgen dat het HFS+ bestandssysteem kan gelezen worden zit je nog met een probleem. Je kan dan wel met de Windows Verkenner in de Fotobibliotheek gaan rommelen maar wie gaat de indices en veranderingen bijwerken? Windows in ieder geval niet.
Log In of Registreer om te reageren.