Spam in Apple Mail icm @kpnmail.nl account

November 2018 aangepast in Algemeen
Ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spammail op mijn (IMAP)KPN account i.c.m. het Apple Mail programma. De webmail van de KPN heeft wel een spammap maar die is vrijwel altijd leeg. Ik weet dat er spamfilter-plug-ins voor Apple Mail bestaan, maar kan nog niet de juiste vinden. Wie heeft hiervoor een goede tip?

Aanvullende vraag: ik denk erover om mijn email via een @icloud.com account te verwerken. Is de spamfiltering daar beter geregeld?

Reacties

  • Ik word ook helemaal gek van die trapliften en andere zaken. Ik heb zeer gericht het spamfilter in KPN webmail ingericht, maar dat werkt gewoon niet. Heel simpele rules worden niet uitgevoerd.
    Bij KPN is het wel bekend, bijvoorbeeld op hun forum "KPN spamfilter werkt niet."

    Ik heb zelfs geprobeerd een Raspberry Pi in te richten met mailclient Claws en de Spam-Assassin plugin, maar heb dat helaas niet aan de praat gekregen.

    Dus ik heb ook interesse in een spamfilter plugin.
  • November 2018 aangepast
    Ik heb de afgelopen dagen veel contact met de KPN over de hoeveelheid niet gefilterde spam gehad. Er is maar één goede oplossing en dat is alle niet gefilterde mails als bijlage sturen naar valse-email@kpn.com met als onderwerp “niet gefilterde email”.
    Ik ben zelf slecht in “programmeren” maar is het niet mogelijk om m.b.v. Automator, het nieuwe Opdrachten of Terminal een voorziening o.i.d. hiervoor te maken?
  • November 2018 aangepast
    Heb je onderstaande al gevolgd?

    https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mlhlp1065/mac

    Er zijn ook meerdere plug-ins die gebruiken van externe databases die proberen spam te herkennen, ik heb zelf geen ervaring met deze oplossingen.

    Een overzicht van een aantal van deze:
    https://www.lifewire.com/best-mac-spam-filters-1172919
  • Ik gebruik al jaren SpamSieve, super goed en betrouwbaar.
  • Volgens mij is het haast ondoenlijk om spam te voorkomen, als je eenmaal in de lijsten bent beland (door geïnfecteerde klooio’s in familie/vriendenkring die het ‘AAN’- of CC-veld gebruiken i.p.v. BCC.)

    Als je dan toch wat wilt, zou ik kiezen voor een ander adres van b.v. gmail of outlook.
    Waarom zou je KPN-mail willen blijven gebruiken, het remt je o.m. bij overgang naar een andere provider.

    Gmail filtert uitermate goed, is mijn ervaring.

    Ben je gelijk van een hoop ellende af.
  • We zijn nu paar maanden verder en ik heb intussen honderden mails naar het meldpunt van de KPN gestuurd, maar allemaal zonder resultaat. Vandaar nogmaals mijn vraag of er iemand die ervaring heeft met @icloud mail en/of Spamsieve?
  • KorKor
    January 2019 aangepast
    Dat kan leuk worden,....not (als mijn XS4all account overgaat naar KPN) :-(
    Ik heb nu totaal geen spam, op een account dat ik al zo'n 15 jaar iedere dag gebruik.
  • Ik gebruik dit KPN (Planet) account nu ca. 20 jaar en sinds het laatste jaar met bovengenoemde klacht. Bij dit account hoorde nog 4 mailadressen en daarop komen vrijwel SPAM berichten binnen. Ik gebruik een alias van het hoofdaccount en heb nog 1 mailadres ongebruikt. Zou het mogelijk zijn om deze als mijn account (dus alias van hoofdaccount) in te stellen en dan de alias te laten vervallen?
  • Ik heb dezelfde problemen sinds bijna een jaar met mijn kpnmail en heb ook vaak gebeld en honderden emails naar hun meldpunt gestuurd; ander probleem is dat mijn kpn webmail niet wil synchroniseren met mail op mijn mac, ook een frustratiepunt:-(
    Dus conclusie is nu om de kpn op te zeggen en ergens anders een provider te zoeken met nieuwe mailadres...?
Log In of Registreer om te reageren.