Call of Duty zonder DVD speler

February 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb de DVD's van Call of Duty 2 & 4 voor Mac liggen, maar mijn nieuwe iMac heeft geen DVD speler meer. Weet iemand een manier om deze spellen toch aan de praat te krijgen op mijn iMac? Ik heb op mijn MacBook nog wel een DVD speler en heb daar als een disc image gemaakt en deze op de harde schijf van mijn iMac gezet, maar hij blijft vragen om de originele DVD. Het gaat dus niet om iets illegaals, want ik heb de originele DVD's met serienummer.

Reacties

  • February 2014 aangepast
    Als het spel via Steam is te downloaden kun je in het Steam Games menu je serial invullen.
    http://store.steampowered.com/app/10180/
    http://store.steampowered.com/app/7940/

    [quote]
    How do you add PC DVD rom games to your steam library for mac os x?

    If the game is available On Steam (See links below) you can add the CD Key/serial number by selecting the Activate Product On Steam from the Steam Games menu. Otherwise you can try the Add Non-Steam
    [/quote]

  • February 2014 aangepast
    Je kunt je dvd speler van je MacBook delen met je iMac en de game vanaf die dvd speler installeren. Of heb je de dvd nodig tijdens het spelen?

    Op je MacBook: Systeemvoorkeuren->delen->dvd- of cd deling en zet dit vinkte aan. Op de iMac: Finder en in de linkerbalk verschijnt nu 'Niet locale schijf'. Als je de twee macs met een ethernet kabel met elkaar verbindt, gaat het beter.
  • Helaas zijn zowel COD2 and COD4 niet op Steam te vinden en om ze toe te voegen heb je de CD nodig, dus dat gaat niet werken. Moet ook zeggen dat ik Steam een redelijk onsamenhangend geheel vindt.
  • Beste Jap74. Helaas gaat jou work around niet op, want ik zie inderdaad de schijf na deling op mijn bureaublad, maar ook na een nieuwe installatie blijft COD vragen om de originele schijf.
  • Marktplaats...voor EUR 50 heb je een Apple dvd speler....
  • "Helaas zijn zowel COD2 and COD4 niet op Steam te vinden..."

    Huh? En de linkjes die ik heb geplaatst? Zijn dat niet de programma's die jij zoekt dan?
  • @Pieter : Jawel, maar dit zijn de KOOP versies. Onder de lijst met games die je zelf kunt toevoegen staat COD2 niet en bij COD4 staat expliciet dat die niet via Steam kan worden toegevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.