Langzaam of niet openende programma's met muisklikken

Sinds ik Mojave gebruik reageren veel programma's niet of heel langzaam op aanklikken. Dit is een nieuw probleem voor me. Hiervoor had ik er nooit last van. Heb bij systeemvoorkeuren de snelheid van aanklikken al een stuk hoger gezet, maar vaak moet ik de rechtermuisknop gebruiken om een programma te openen omdat er niet op muisklikken wordt gereageerd.
Heb een iMac laat 2012 met 8 GB intern en een 1TB hdd die maar voor de helft vol zit.

Reacties

• QuintenQuinten    Moderator
    Kan je macOS eens opnieuw installeren? Als je deze link volgt verlies je geen gegevens. https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Heb je raad gevolgd en zie wel enige verbetering,...
  • Heb daarna nog een SMC-reset gedaan en op Spotify na, die duurt echt lang om te openen, gaat het met de rest een stuk beter. Misschien heb je nog een tip voor Spotify..
  • Ik vermoed dat je nog even geduld moet opbrengen, voordat alle programma’s vlot onder macOS Mojave kunnen draaien.
    De software ontwikkelaars zijn nog druk bezig hun product geschikt te maken voor macOS Mojave.
    Hier kunt je nagaan welke programma’s goed onder macOS Mojave draaien.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Spotify zou je best via de instellingen alle offline muziek en coaches eens verwijderen.
Log In of Registreer om te reageren.