Bestaat er een iPad app die random kleuren en cijfers weergeeft

November 2018 aangepast in iOS 12
Hallo

Zouden jullie weet hebben van een programma voor de iPad, die random kleuren of cijfers toont op het scherm.
Dank voor de info
Pascal

Reacties

  • Ik weet niet helemaal wat de bedoeling is, dat er om de zoveel tijd een ander cijfer of kleur getoond wordt of dat het gebeurt als je op het scherm klik, maar als je op random zoek in de app store vindt je veel app's die min of meer doen wat je vraag.
  • bedoeling is inderdaad dat er om de zoveel tijd een ander cijfer of kleur wordt getoond. We gebruiken dit bij voetbaltrainingen. Zetten de iPad achter spelers en ze moeten bepaalde keuze maken bij het zien van een cijfer of kleur. Op deze manier leer je spelers over hun schouder kijken. Alvast bedankt voor de tip
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb het even vlug gemaakt. Het is een website, die blijft werken als je de pagina niet herlaad.
    Zo apps die dit zelf genereren per enkele seconden ken ik niet.

    Ieder seconde een ander kleur.
    https://codepen.io/quintenm/pen/aQbdBO

    Have Fun
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2018 aangepast
    Ik heb eventjes verder gezocht. En de code lichtjes (boven) aangepast kan je in volgende app plaatsen:
    Scriptable.
    En dan plaats je volgend bestand in de app (zie bijgevoegde code). En net als Opdrachten kan je die uitvoeren. Je kan zelfs in Opdrachten Scriptable oproepen.

    // Variables used by Scriptable. // These must be at the very top of the file. Do not edit. // icon-color: deep-gray; icon-glyph: magic; // Made By Quinten for Appletips let html = `<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0;"/> <div></div> <script> var color = function getRandomColor() { var letters = "0123456789ABCDEF".split(""); var color = "#"; for (var i = 0; i < 6; i++) { color += letters[Math.floor(Math.random() * 16)]; } return color; }; var bgcolor = document.body.style.backgroundColor; setInterval(function() { document.body.style.backgroundColor = color(); }, 1000); </script>` WebView.loadHTML(html, null, new Size(0, 100))

    PS wil je de snelheid aanpassen dan verander je het getal 1000 (derde laatste lijn) naar een hoger getal (1 seconde is 1000)
  • Beste

    dank voor de support. Maar misschien domme vraag, maar hoe krijg ik deze op de iPad.
    Kan dit bvb ook bepekt worden tot 5 kleuren bvb geel, rood, blauw, groen, paars

    mercie
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2018 aangepast
    Je kan perfect de app, scriptable downloaden voor iPad. Ik heb de code wat aangepast. Je kan gerust zelf de kleuren bepalen, ze moeten er in het Engels staan.


    // Variables used by Scriptable. // These must be at the very top of the file. Do not edit. // icon-color: deep-gray; icon-glyph: magic; // Made By Quinten for Appletips let html = `<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0;"/> <div></div> <script> var colors = ['red', 'blue', 'green', 'yellow']; setInterval(function() { document.body.style.backgroundColor = colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)]; }, 1000); </script>` WebView.loadHTML(html, null, new Size(0, 100))
  • In Scriptable kan je hiervan zelfs een Siri opdracht voor maken zodat het scherm met een Siri commando gestart kan worden.
    Start het script in Scriptable, open de settings (tandwieltje) en klik op 'Siri Shortcut', als je vervolgens ook 'Always Run in App' kies zal het scherm volledig starten met de Siri opdracht.
  • Ok dank u werkt perfect , maar hoe wijzig ik het script als bvb cijfers of letters wil laten verschijnen i.p.v. kleuren

    Dank pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Geen probleem.
    Ik heb kleur vervangen door een cijfer, maar je kan er eender wat zetten. De plaats waar het getal komt zal nu de tekst in het groot in het midden verschijnen.

    // Variables used by Scriptable. // These must be at the very top of the file. Do not edit. // icon-color: deep-gray; icon-glyph: magic; // Made By Quinten for Appletips let html = `<meta name="viewport" content="width=device-width; initial-scale=1.0; maximum-scale=1.0;"/> <style> #content { font-size:80vh; text-align:center; width:100vw; height:100vh; display:table; font-family:sans-serif; color:black; } </style> <div id="content"></div> <script> var colors = ['1', '2', '3', '4']; setInterval(function() { document.getElementById("content").innerHTML = colors[Math.floor(Math.random()*colors.length)]; }, 1000); </script>` WebView.loadHTML(html, null, new Size(0, 100))
  • Dank voor de hulp. Alles werkt perfect
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    super. Hierbij sluit ik de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.