Installeren Mojave betekent vaarwel Bootcamp en Windows?!?

Ik heb een iMac 27" (late 2012) met OS High Sierra 10.13.6
Ik kan Mojave niet installeren, omdat ik Bootcamp heb geinstalleerd (voor het gebruik van MS-Wndows met enkele applicaties waarvoor geen Appleversies beschikbaar zijn).
Verbazingwekkend en uitermate teleurstellend!!!

Ik heb hierover twee vragen:
1. Is of komt er een "work-around" waardoor ik Mojave kan installeren met behoud van Bootcamp?
2. Zo niet, tot wanneer zal Apple OS High Sierra blijven ondersteunen?

Onderstaande tekst staat op de support website van Apple.
Als u de waarschuwing 'De installatie kan niet worden voortgezet als Boot Camp is geconfigureerd' ziet
Deze waarschuwing verschijnt wanneer u macOS Mojave 10.14 installeert op bepaalde iMac-modellen die zijn geconfigureerd met harde schijven van 3 TB. Lees meer over de opties voor het installeren van macOS Mojave op deze modellen.

'De installatie kan niet worden voortgezet als Boot Camp is geconfigureerd' verschijnt wanneer u macOS Mojave probeert te installeren op deze computers met een bestaande Boot Camp-partitie:
iMac (27-inch, eind 2012) met een harde schijf van 3 TB
iMac (27-inch, eind 2013) met een harde schijf van 3 TB
iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) met een harde schijf van 3 TB
De waarschuwing verschijnt omdat het bestaande Windows-partitieschema van Boot Camp conflicteert op deze modellen met APFS, het bestandssysteem dat in macOS Mojave wordt gebruikt.
Als u een iMac (27-inch, eind 2012) hebt, kunt u macOS Mojave installeren met behulp van de onderstaande stappen. Na de update kunt u Boot Camp echter niet gebruiken om Windows te installeren.
Log In of Registreer om te reageren.